panterinnen
Gift med forumet
Gud så teit.. kommer ikke til å boikotte nestle nei!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Heijdii
Maten til Nestle kom faktisk best ut i tester[;)]
ORIGINAL: Lillingen
ORIGINAL: Pijah
Jeg syns det er ganske utrolig at noe fortsatt henger seg opp i denne saken..
OG, at det er ammehjelpen som har postet artikkelen, viser jo bare hvor sterkt ammemafiaen står her i Norge. Heia MME!!
Nesten så jeg vurderer å ikke prøve å amme denne gangen en gang, bare fordi jeg er drittlei maset om amming!! [8|][8|][8|]
Ja det hadde jo vært kult[8|][8D]
ORIGINAL: Onde Tammis
ORIGINAL: Bolle og smule
ORIGINAL: Onde Tammis
ORIGINAL: Valeta
http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=108&show=19
http://www.facebook.com/group.php?gid=43913219742&ref=nf#/group.php?gid=43913219742&ref=nf
Den facebookgruppen der ble jeg nesten litt skremt av!!!
Hva om ikke barn i u-land hadde fått mme?? Da hadde de iallefall dødd. Det er vel ikke slik at underernærte syke mødre i u-land har melk nok til å amme..
Blir jo som å velge mellom pest eller kolera dette her!
Er det ikke supert at norske, rike mammaer kan tillate seg å drite i barn i fattige land?
For når en er så fattig at en ikke har mat til seg selv, så har en I HVERT FALL råd til kjempe dyrt melkepulver, som en representant fra Nestle sier er mye bedre enn morsmelk. Og når en bor et sted der tilgangen på rent vann er minimalt, så er det jo supert at en gir skittent vann sammen med melkepulver til nyfødte er det ikke? (hadde mange av disse barna blitt ammet bare en liten stund, hadde overlevelses raten økt betraktelig)
Svært mange nybakte mammaer blir oppfordret til å ikke amme, da Nestle vet at de skaffer seg kunder på denne måten. Og nei, det er ikke noe som foregikk for lenge siden, det foregår I DAG!
Jeg har en venninne som jobber som lege i Nepal, og der kom representanter for Nestle og delte ut flasker og pulver på barsel. Og nei! Dette er ikke snakk om utsultede mødre uten melk i puppen, men kvinner som ikke vet bedre og akkurat slik om oss bare vil det beste for barna sine.
Så ja, jeg boikotter Nestle, og svært mange andre produkter L'oreal, Bodyshop osv da de også har Nestle på eiersiden!
Og til testen i foreldre og barn:
1) det var et ekstremt lite utvalg de hadde testet på
2) barn over 6 mnd spiser da andre ting enn grøt som inneholder jern, hva med spinat, brokkoli, leverpostei osv?
3)det går an som forelder å tenke litt selv, spesielt når det kommer til ernæring.
For det første så er jeg ikke rik, for det andre så klarer jeg meget godt å tenke selv, og for det tredje så biter ikke den hissige holdningen din på meg!
ORIGINAL: MyBell
ORIGINAL: MammaOkt
Jeg liker ikke markedsføringen til Nestlè, og bruker derfor ikke Nestlè.
Jeg er av den oppfatning av i Afrika hvor det er stor risiko for infeksjoner og barna er svake, så burde det absolutt oppfordrers til å gi morsmelk og ikke mme (for de som kan amme).
MEN å si at det var mme som forårsakte at barna døde er sinnsykt! Ddet er manglende hygiene (altså at mødrene ikke kokte vannet) som forårsakte at barna døde!
At det er mulig å drive slik sinnsyk propaganda - og ikke minst å overføre det til Norge hvor det er verdnes tryggeste sted for barn å vokse opp på alle måter.
Er uttalilige mødre/fedre som har prøvd å kontakte mme produsenter for å få informajson og tips vedrørende mme. Mne pga WHO og Ammepolitiets har gitt de munnkurv, så får de ikke ha kontakt med kunder.
Ingenting positivt om mme får stå på mme pakkene, ikke et eneste hyggelig bilde får være på pakkene.
Mme skal ties ihjel, det skal gjøres mest mulig uatrakktivt og være "siste utvei".
Og bare for å gi det siste "lille" stikket til moren som står og blander mme til barnet sitt, så står det på pakken: "Morsmelk er det beste barnet ditt kan få" osv.
Igjen, et påbud fra WHO!
Det er jo riktig!!!!
Du vet jo grunnen til at det er sånn, nettopp fordi at de som vil og klarer å amme skal gjøre det og ikke velge erstatning. Kanskje mange hadde gjort det hvis de ble utsatt for bred markedsføring. Tidligere var det jo tillatt og da valgte mange mødre bort amming.
Desverre så er ikke alle kvinner like opplyste som oss i vesten, derfor syns jeg det WHO gjør er en god ting!!!!
Men jeg boikotter ikke Nestle.
OG, at det er ammehjelpen som har postet artikkelen, viser jo bare hvor sterkt ammemafiaen står her i Norge. Heia MME!!
Nesten så jeg vurderer å ikke prøve å amme denne gangen en gang, bare fordi jeg er drittlei maset om amming!! [8|][8|][8|]
ORIGINAL: *Mama*
Er det jeg som er dum eller forstår jeg riktig? Disse boikotter Nestle fordi nestle bidrar med MME til fattige land, der det er mammaer sdom er døde som andre må gi barnet melk, mammaer som ikke får melk (slik som meg) osv. Og da blir Nestle fienden pga enkelte steder så har de ikke rent vann. [8|]
Ammemafiaen kan rulle inn de lange sneipene av noen pupper for min del. Jeg fikk ikke melk samme hvor mye jeg prøvde, så v is jeg ikke hadde hatt Nestle så hadde mine barn sultet. Folk er så forbanna lite smart av og til.
ORIGINAL: Fjernhild Halvhjerne
ORIGINAL: *Mama*
Er det jeg som er dum eller forstår jeg riktig? Disse boikotter Nestle fordi nestle bidrar med MME til fattige land, der det er mammaer sdom er døde som andre må gi barnet melk, mammaer som ikke får melk (slik som meg) osv. Og da blir Nestle fienden pga enkelte steder så har de ikke rent vann. [8|]
Ammemafiaen kan rulle inn de lange sneipene av noen pupper for min del. Jeg fikk ikke melk samme hvor mye jeg prøvde, så v is jeg ikke hadde hatt Nestle så hadde mine barn sultet. Folk er så forbanna lite smart av og til.
Ehh, du er ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen du heller da???
Jeg ammet heller ikke, så jeg tilhører ikke en del av "ammemafiaen" som du så fint kaller det. Men det er stor forskjell på land i den vestlige verden, og land der informasjonen om både amming, vasking, sterilisering osv er begrenset. Når en deler ut MME og flasker til nye mødre, som forøvrig ikke har anledning til å ta et opplyst valg om å amme eller ikke. Så gjør Nestle dette KUN for å skaffe nye kunder, ikke for å være snill.
Så de mamma'ne som faktisk kan amme blir fortalt at MME er best, uten penger og med lite tilgang til rent vann, så dør ungene deres. Alle mødre i fattige land er ikke utsultet og uten melk, de fleste klarer fint å amme ungene sine.
Fader altså, det er sånne barnslige kommentarer som gjør at jeg ikke gidder å være med i diverse diskusjoner her inne! [:@][:@] Gå og spis den bollen din, du...
[:(][:(][:(][:(] "mammahjertet mitt får sååååååååå vondt" av alle de stakkars barna der ute.ORIGINAL: Bdancer
du skjønner at det er forskjell på behovet for mm i den tredje verden enn i norge??[8|] sett deg litt mer inn i saken du[;)]
ORIGINAL: maryjoleen
oj ja det var en kjempebra ide..[8|]
ORIGINAL: Myshild Bergsprekken
Hvis ikke du hadde kjøpt NAN i utganspunktet, så hadde vel barnet ditt drukket den MME'en du hadde kjøpt.?
Jeg ser ikke for meg en nyfødt som nekter å drikke Hipp, for så å kreve NAN? [:D][:D]
"Nei jeg beklager mor, dette er for dårlig... jeg vil ha skikkelig imperalistmat og det med det samme"
Så ikke kom her og kom her...
har du ikke hørt om babyer som ikke har villet drikke den mme'n di har blitt tilbydd?? eller som har spydd av forskjellige mmer?
nei, du er vel ikke den skarpeste kniven i skuffen du heller ! [:D]