Boikott Nestlè

Valeta

Forelsket i forumet
http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=108&show=19

http://www.facebook.com/group.php?gid=43913219742&ref=nf#/group.php?gid=43913219742&ref=nf

boikotter nok ikke jeg heller men lurer på om noen gjør det ?
det ligger nok litt i bakhodet mitt når jeg handler men ender som regel opp me noen nestle produkter alikevel

Maten til Nestle kom faktisk best ut i tester[;)]

Om jeg skulle boikottet, hadde det vært pga palmeoljen de har i maten i stede for andre oljer, siden dette er billigere. Er det samme som ofte blir brukt i frityrgryter, og er ikke sunt på noen måter. Vet ikke om alle grøtene inneholder palmeolje da. Har ikke begynt å kjøpe inn enda[8D][:D]

Nesj vet dere hva altså...

lurer på hvor mange barn som OVERLEVER hver dag på grunn av morsmelkerstatning.....[8|]
de sier de ikke noe om...

Hahahaha, kan jeg vær så snill quote deg på denne??

Hvis jeg boikotter nestlè så får jeg ikke mat i snuppa,hun drikker bare nan,og spiser bare nestlè sin grøt,og forresten så var nestlè sin grøt den eneste som scorte best når de testet de forskjellige grøtene vi har[;)]

Det der er baaare vås, er ikke det evigheter siden forresten? Boikotter ikke nestle...

Jeg boikotter ikke Nestle...

Kommer ikke til å boikotte Nestle. Har ei datter som liker lite av mat og spiser lite. Maten til Nestle, dvs grøten, er en av få ting hun liker og spiser bra av.(ja, burde vært ferdig med grøt, men med kresen datter så har ikke det vært en mulighet enda)

ORIGINAL: Regan

lurer på hvor mange barn som OVERLEVER hver dag på grunn av morsmelkerstatning.....[8|]

meee to[:D][:D][:D][:D][:D][:D]

ORIGINAL: Regan

signerer!

kommer nok aldri til å boikotte nestle

Jeg syns det er ganske utrolig at noe fortsatt henger seg opp i denne saken..

OG, at det er ammehjelpen som har postet artikkelen, viser jo bare hvor sterkt ammemafiaen står her i Norge. Heia MME!!

Nesten så jeg vurderer å ikke prøve å amme denne gangen en gang, bare fordi jeg er drittlei maset om amming!! [8|][8|][8|]

ORIGINAL: Onde Tammis

ORIGINAL: Valeta

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=108&show=19

http://www.facebook.com/group.php?gid=43913219742&ref=nf#/group.php?gid=43913219742&ref=nf

Den facebookgruppen der ble jeg nesten litt skremt av!!!
Hva om ikke barn i u-land hadde fått mme?? Da hadde de iallefall dødd. Det er vel ikke slik at underernærte syke mødre i u-land har melk nok til å amme..
Blir jo som å velge mellom pest eller kolera dette her!

Er det ikke supert at norske, rike mammaer kan tillate seg å drite i barn i fattige land?

For når en er så fattig at en ikke har mat til seg selv, så har en I HVERT FALL råd til kjempe dyrt melkepulver, som en representant fra Nestle sier er mye bedre enn morsmelk. Og når en bor et sted der tilgangen på rent vann er minimalt, så er det jo supert at en gir skittent vann sammen med melkepulver til nyfødte er det ikke? (hadde mange av disse barna blitt ammet bare en liten stund, hadde overlevelses raten økt betraktelig)

Svært mange nybakte mammaer blir oppfordret til å ikke amme, da Nestle vet at de skaffer seg kunder på denne måten. Og nei, det er ikke noe som foregikk for lenge siden, det foregår I DAG!

Jeg har en venninne som jobber som lege i Nepal, og der kom representanter for Nestle og delte ut flasker og pulver på barsel. Og nei! Dette er ikke snakk om utsultede mødre uten melk i puppen, men kvinner som ikke vet bedre og akkurat slik om oss bare vil det beste for barna sine.

Så ja, jeg boikotter Nestle, og svært mange andre produkter L'oreal, Bodyshop osv da de også har Nestle på eiersiden!

Og til testen i foreldre og barn:
1) det var et ekstremt lite utvalg de hadde testet på
2) barn over 6 mnd spiser da andre ting enn grøt som inneholder jern, hva med spinat, brokkoli, leverpostei osv?
3)det går an som forelder å tenke litt selv, spesielt når det kommer til ernæring.

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

jeg boikotter ikke nestle !

og denne setningen syns jeg er på trynet: Stopp Nestle! Hver dag dør 4000 barn på grunn av morsmelkerstatning !

Nei. Det gjør jeg ikke nei.

ORIGINAL: Pijah

Jeg syns det er ganske utrolig at noe fortsatt henger seg opp i denne saken..

OG, at det er ammehjelpen som har postet artikkelen, viser jo bare hvor sterkt ammemafiaen står her i Norge. Heia MME!!

Nesten så jeg vurderer å ikke prøve å amme denne gangen en gang, bare fordi jeg er drittlei maset om amming!! [8|][8|][8|]

Ja det hadde jo vært kult[8|][8D]

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

jeg boikotter ikke nestle !

og denne setningen syns jeg er på trynet: Stopp Nestle! Hver dag dør 4000 barn på grunn av morsmelkerstatning !

[:@]

For å ikke snakke om:

- selgere av barnemat skal ikke ha kontakt med mødre
- merking må være på mødrenes språk og inneholde tydelig helsevarsel.
- Det er ikke tillatt med bilder av babyer i merking av morsmelkserstatning.
- Det er ikke tillatt å bruke språk i merkingen som idealiserer produktet.

Kjenner jeg blir forbanna å lese dette.

Back
Topp