Bodylotion

*Kjærlighet2*

Glad i forumet
Hvilken bodylotion bruker dere på kroppen deres? har brukt bodybutter fra body shop. Men i dag fikk jeg høre at vi som er gravide ikke burde bruke en krem med et visst stoff i... usikker på hva det heter, men det kunne være kreftfremkallende for babyen. Alt vi smører oss med går inn til barnet[8|] Har jeg ikke tenkt på. Så fikk anbefalt å spørre på apoteket, etter en krem uten dette stoffet.
Andre som har hørt om dette???[8|]

Du tenker på å unngå å få strekkmerker på magen???

ORIGINAL: Bero

Nei bare generelt etter dusj.

ORIGINAL: *Kjærlighet2*

ORIGINAL: Bero

Nei bare generelt etter dusj.

Oki. Da vet jeg ikke noe om det, men jeg bruker ofte Spenol...Baby/barn bruker dem og???

Tenker du på parabener? Vet at bodybutter inneholder parabener. Enkelte parabener kan være hormonforstyrrende, men har ikke hørt at de er kreftfremkallende. Bruker a-derma exomega fra apoteket, uten parabener og allergifremkallende ingredienser. Det er ganske mye rart som kan inneholde parabener: såpe, kremer, deodorant, makeup osv...

ORIGINAL: Hormonfrøkna

Tenker du på parabener? Vet at bodybutter inneholder parabener. Enkelte parabener kan være hormonforstyrrende, men har ikke hørt at de er kreftfremkallende. Bruker a-derma exomega fra apoteket, uten parabener og allergifremkallende ingredienser. Det er ganske mye rart som kan inneholde parabener: såpe, kremer, deodorant, makeup osv...

JAAA!!! det var det!

Da bytter vi over til exomegaen[:)]

Jeg også bruker denne. Kjempebra krem!! og jeg pleier å ha stooore problemer med å finne en krem jeg er fornøyd med

jeg bruker neutral babyolje [:)]

bruker fra x tid
Clarins body lotion with shea butter
er kjempe fornøyd

bruker en alovera lotion jeg har, husker ikke navnet.
men er ikke så flink til å smøre..hehe bruker baby olje når jeg dusjer og føler ikke jeg trenger veldig mye mer...

ORIGINAL: cao

Akkurat nå bruker jeg weleda svangerskapsolje

Me 2, og Spenol[;)]

Jeg bruker babyolje i/etter dusjen og dr greve strekkmerkekrem to ganger om dagen og føler ikke jeg trenger mer smøring enn det:) men har byttet ut all makeup i huset med mineralsminke siden all sminken jeg hadde inneholdt parabener. Har funnet ut at omtrent all sminke som ikke reklamerer med at de ikke inneholder parabener gjør faktisk det :-o lite tips mens vi er inne på det : billig makeup fant jeg forresten på eyeslipsface.no ;-) omtrent alt koster mellom 16-40kr :-) de sender fra england så lurt å bestille for under 200kr så slipper man toll osv:)

Bruker Elizabeth Ardens honny drop body crem, den er kjempe hærlig[:D]

ORIGINAL: snuppatuppa

ORIGINAL: cao

Akkurat nå bruker jeg weleda svangerskapsolje

Me 2, og Spenol[;)]
'

eg og..men får brekkninger kvar gong..kan ikkje fordra lukta på den [:'(] får håpe den er god for noko!

Bruker en bodylotion mot tørr vinter hud, står det på den, tykk krem, uten parfyme. Den må no være grei. smører bare et par ganger i måneden. så tenker no ikke så mye på det. Kan jo bare bruke olje i dusjen og... fra apoteket.

Gravide skal visst ikke ha krem med a-vitamin, leste jeg en eller annen plass, fordi a-vitamin er fettløselig og man kan få overdose av det. Ikke bra for bebisen.

da har jeg vert på apoteket og handla meg kremer og olje[:D]

Back
Topp