boblebad

Pandaungen

Forelsket i forumet
Septemberhjertene 2018
I går var jeg i en svømmehall sammen med min kjære.
Der kosa vi oss først i ett varmtvann basseng , kjempe godt.
Så fikk vi lyst til å prøve boblebad , kjempe godt det også.
Syns det rista så veldig på magen , kan det være farlig for den lille i mage ?

Nope.. Mange mener at det er økt bakterievekst i et offentlig boblebad pga økt temperatur. Det stemmer forsåvidt, men de klores også mer pga den økte tempen. Det er ikke lov å ha høyere bakterietilvekst enn en viss prosent, og det måles og innrapporteres jevnlig. I tillegg, så er eneste faren at man kan bli smittet av en bakterie, men som bv's egen JM sier; den muligheten er så liten at det blir som en hypotese å regne. Det skal omtrent ikke gå an. I utlandet er dysene på boblebad veldig mye sterkere enn i Norge, og der kan ristingen bli for voldsom og kan føre til morkakeløsning. Faktisk. Men her hjemme hadde jeg ikke hatt betenkeligheter overhodet. Det fins også mange som mener babyen kan bli overopphetet, men det også bare tull og tøys. Du selv opplever stort ubehag lenge før babyen er i fare. Så hvis du klarer å ta boblebad eller badstu så babyen blir overopphetet er du jo nærmest halvdød selv. Samme med soling. Man kan ikke "koke" babyen i magen.. 

Man skal IKKE være oppi et offentlig boblebad under graviditeten,dvs fra du finner ut at du er gravid til du har født[;)]
Dette har jeg fra jm.

ORIGINAL: Mamman t Marius

Man skal IKKE være oppi et offentlig boblebad under graviditeten,dvs fra du finner ut at du er gravid til du har født[;)]
Dette har jeg fra jm.

Dette trur eg det i så fall er uenighet om blant jordmødre, for her sei JM at det er greit. [:)]
Var også i eit offentleg(hotellspa) boblebad med ei venninne som er "meir" gravid enn meg, og ho hadde heller ikkje fått nokon advarsel. Meiner jordmora her på BV også sa ein kunne nyte det.

ORIGINAL: Kris78

Dette har jeg fra jm.

Dette trur eg det i så fall er uenighet om blant jordmødre, for her sei JM at det er greit. [:)]
Var også i eit offentleg(hotellspa) boblebad med ei venninne som er "meir" gravid enn meg, og ho hadde heller ikkje fått nokon advarsel. Meiner jordmora her på BV også sa ein kunne nyte det.

Ja,det kan godt hende[8D]

Er vel slik med JM som med alle andre innen ekspertfelt, delte meiningar om mykje [:D] 

ORIGINAL: et_lite_vesen

Eneste er at du ikke skal ta det den siste delen av svangerskapet, da boblene og ristingen kan sette i gang fødselen [;)]

Undersøkelsene de baserer seg på for å si dette kommer fra USA der dysene er mye kraftigere enn i Norge. [;)]

Dette har jeg fra jm.

Har også hørt dette. Ikke grunnet ristingen, men bakteriefloraen.

ORIGINAL: Hønepøne09

Dette har jeg fra jm.

Har også hørt dette. Ikke grunnet ristingen, men bakteriefloraen.

Ikke mer bakterier i et boblebad enn i vanlig basseng, tvert i mot, faktisk.. [;)]

Jeg hadde veldig lyst til å hive meg i boblebadet i svømmehallen i dag, men det sto et stort skilt der om at gravide ikke skulle benytte seg av det. Så da ble det ikke boblebad. [&o]

Jeg tror at man kan nyte boblebad med fornuft[:)]
Jeg var på spa her i byen og tok boblebad, da måtte jeg sitte bare på den ene siden der boblene var litt svakere[:)] 

Back
Topp