Boblebad

Fru+2

Forumet er livet
Kan man bruke boblebad når man er gravid? Ble veldig usikker nå.
Skal på kjærestetur med min kjære i helga å ferie at vi har vært gift 1 år til søndagen.
De har boblebad der vi skal og hadde vært deilig å kunne bruke det.

Så lenge det ikke er kjempe varmt så tror jeg det er ok. Vi har boblebad og jeg bruker det til tider, men har det ikke kokvarmt

Ja, jeg har hørt at det er som hun..over meg her, haha, glemte å se nicket... sier :-) Man skal vel unngå å sitte for lenge i vaarmt vann fordi det kan bli for varmt for babyen. Men ikke kokvarmt vann og kanskje ikke hele dagen går jo bra :-D

er vel greit en bitteliten stund, men de anbefaler det ikke. jeg ble frarådet av jordmoren å ta varme bad tilogmed. kan bli temmelig varmt inne til babyen om du sitter i bad varmere en din egen kroppstemperatur. nå har jeg altså gått litt bort ifra det og tatt litt varme bad, men ikke lenge, og ikke veldig varme.

har googlet det litt nå og ville ikke gjort det. står flere steder at man ikke skal ta boblebad som gravid. både pga varmen og bakteriene.

er anbefalt å ikkje gjøre det, men det går helt fint..
begrens tiden. helst i slutten du må være forsiktig med slikt..
hadde kost meg eg.. eg har sittet i boblebad:)

Det går nok fint, og det høres ut som dere skal på et sted hvor hygienen er rimelig god og badet blir renset. Men kjenn på kroppen, og ikke sitt for lenge. Husk også å drikke mye kaldt vann.

Personlig holder jeg meg unna fordi det kan være mange bakterier i boblebad...

jeg har og lest om det, mye! og har kun funnet privat personer som sier det er ok å ta seg et kort bad, men lege folk  å slik anbefaler det ikke pga for varmt.. og bakterier.. noen nevner ristingen er ikke bra..

drit surt, for vi har det på hytta, og jeg er like sur hver gang når jeg ikke får bobblet :(

Takk for svar jenter :-)
Tror jeg prøver å styre unna boblebad dumt hvis det skulle skje noe med babyen pga av det.

Det samme gjelder vel badstu pga varmen..

Back
Topp