Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: **lilla**
har hørt at du skal holde deg unna offentlige bobblebad..
ORIGINAL: Picea
Snikern!! [8D]
Jeg sier "bare tull" fordi jeg i utgangspunktet blir så provosert over alt mulig som blir sagt om det ene og det andre som skal være farlig. Jef var helt knust selv da folk her inne sa til meg at jeg skulle holde meg unna svømmebasseng, også får du gravidboka fra helsestasjonen som prydes med badende damer? Syns det skal gå begge veier jeg - de som fraråder kan også godt tenke seg om to ganger, og hvertfall komme med kildehenvisninger, på samme måte som jeg antar det forventes av de som sier det er bare tull.
For å være ærlig er det en slags dobbeltmoral ute og går for 99,9 % gravide her inne vil ikke ta influensavaksinen, noe som anbefales av... stort sett hele helsenorge vel??
ORIGINAL: Fuglen
Snikern!! [8D]
Jeg sier "bare tull" fordi jeg i utgangspunktet blir så provosert over alt mulig som blir sagt om det ene og det andre som skal være farlig. Jef var helt knust selv da folk her inne sa til meg at jeg skulle holde meg unna svømmebasseng, også får du gravidboka fra helsestasjonen som prydes med badende damer? Syns det skal gå begge veier jeg - de som fraråder kan også godt tenke seg om to ganger, og hvertfall komme med kildehenvisninger, på samme måte som jeg antar det forventes av de som sier det er bare tull.
For å være ærlig er det en slags dobbeltmoral ute og går for 99,9 % gravide her inne vil ikke ta influensavaksinen, noe som anbefales av... stort sett hele helsenorge vel??
Skjønner godt hva du mener. Skal man følge alle anbefalinger jordmødre kommer med i Norge så sitter man igjen med veldig lite. Angrer selv på at jeg ikke koste meg litt i boblebadet, men turte ikke risikere noe. Badet derimot masse i basseng, som jeg ennå har til gode å finne noen anbefalinger mot [;)] Forskjellen ligger visst i temperaturen og derfor bakterieinnholdet.
Men, poenget mitt var egentlig det at man avfeier det hele med "Det er tull", for det syns jeg er litt feil å gjøre og litt frustrerende å lese når man kan lese så mye som sier det motsatte. Og mente det ikke "personlig" mot deg kjære Picea, men skjønner det kunne bli oppfattet sånn. Er bare litt lei en tendens som jeg har sett i andre terminforum og spesielt på generelt - det å "avfeie" helt at det finnes flere "sannheter" - om man kan si det sånn... Er ikke så flink til å ordlegge meg, så håper du skjønner hva jeg mener og at du ikke ble fornærma/sur på meg... [8|]
Jeg syns det er viktig at når man tar avgjørelser som gravid at man tar avgjørelser basert på en egen risikovurdering...
Jeg tar boblebad og det er ikkeno stress la legen min :) Litt må man da kunne unne seg om ikke man skal være redd for bobler også! forøvrig samme temp i boblebad som varmebasseng og det er jo mange gravide i varmebasseng.