Boblebad og badstu

lillafrue

Glad i forumet
Hei dere!;)
Fikk positiv i dagtidlig, men tør ikke flytte inn på ordentlig før hcgen er målt. Mistet i desember og april..

Men så skal jeg på spatur i helga og da lurer jeg på:
Noen som vet om man må være forsiktig med bruken av badstu og boblebad så tidlig?
 
Først: gratulerer så mye med spira! Krysser fingrene for at det går bra denne gangen :)

Ang spa og boblebad så vet jeg ikke, så anse dette som en dytt. Vi var på Farris bad da jeg var ca 30 uker på vei, og det jeg fant ut i forkant da var at det aller varmeste bassenget skulle jeg unngå, ellers kunne jeg prøve det meste bare ikke så lenge av gangen, og gi meg med en gang noe ble ubehagelig. Drikke masse. Vet ikke om det er noe ekstra å passe på helt i starten.. Kanskje folkehelseinstituttet har noe om det på nettsidene sine? Evt spør lege?
 
Sånn jeg forsto det sist. Så er ikke dette noe problem, før mot slutten av svangerskapet. Den lille spira er utrolig godt beskyttet der den ligger nå. Men ikke stol 100% på det.
 
Det eneste er faren for overoppheting, men de fleste har vel gått ut av badet/badstua før den tid :) Jeg har alltid badet/tatt badstu i svangerskapene mine, men ikke like lenge som jeg helst skulle ha gjort siden jeg er av typen som helst blir der inne til jeg blir så varm at jeg må krabbe ut;)
 
Takk for tilbakemeldinger;) Jeg er av typen som ikke takler å sitte der for lenge, så da skulle det nok gå bra;)
 
Gratulerer!! Også vet jeg at hvis du skal ha massasje, så er det ikke alle oljer som er bra for gravide. Men det vet nok terapeuten. De pleier ofte å spørre:)
 
Takk for linken! Kommer nok ikke til å droppe det helt, men heller ta noen kortere 5 minutterer.

Skikkelig vanskelig synes jeg. Jeg tror jo ikke svangerskapet kommer til å gå bra, men vil jo ikke ta sjansen hvis det faktisk skulle gå bra!
Nei,kortere perioder og pause i mellom er nok greit :) Jeg tok boblebad selv når jeg var 6-7 uker på vei med jentene,og tok heller pauser hvis jeg kjente ubehag :) Synd å høre at du har en dårlig følelse,men forstår absolutt hva du mener :) Lykke til og kos deg mest mulig :)
 
Nei,kortere perioder og pause i mellom er nok greit :) Jeg tok boblebad selv når jeg var 6-7 uker på vei med jentene,og tok heller pauser hvis jeg kjente ubehag :) Synd å høre at du har en dårlig følelse,men forstår absolutt hva du mener :) Lykke til og kos deg mest mulig :)

Har vært gravid 5 ganger. De to gangene jeg har vært kvalm har det gått bra, mens de tre gangene jeg ikke har vært kvalm har det ikke gått bra. Derfor har jeg ikke troa nå siden jeg ikke er kvalm.

Er veldig redd jeg kommer til å sitte igjen med en veldig skyldfølelse hvis jeg sitter i badstu/boblebad og jeg spontanaborterer om noen uker.. Jeg vil kose meg i helga, men vil ikke være helt ødelagt psykisk om noen uker heller. Kjære tid så vanskelig!!!!

Tusen takk for gode ønsker;) Godt å kunne tømme hodet litt her!
 
Har vært gravid 5 ganger. De to gangene jeg har vært kvalm har det gått bra, mens de tre gangene jeg ikke har vært kvalm har det ikke gått bra. Derfor har jeg ikke troa nå siden jeg ikke er kvalm.

Er veldig redd jeg kommer til å sitte igjen med en veldig skyldfølelse hvis jeg sitter i badstu/boblebad og jeg spontanaborterer om noen uker.. Jeg vil kose meg i helga, men vil ikke være helt ødelagt psykisk om noen uker heller. Kjære tid så vanskelig!!!!

Tusen takk for gode ønsker;) Godt å kunne tømme hodet litt her!

Nei jeg skjønner godt tankegangen.. Men så kan det jo være at du er så heldig at det her er et av de lettere svangerskapene da :) siden ingen svangerskap er ikke,så er det jo mulig :)
Ja jeg vet hva du mener.. Hadde samme tankegangen. "Tenk om" er der hele tiden.. Gjør det du føler er rett,og ta pauser når/hvis du føler deg uvel,så vil jeg tro det går bra :) Folk bor tross alt i varmere strøk enn Norge,og popper ut unger i hytt og pine.. :)
Ja det trengs absolutt underveis,jeg har syntes det har vært gull verdt iallfall :D
 
Back
Topp