Bo i utlandet

Lillian27

Andre møte med forumet
Er det noen som har erfaring med det å bo i utlandet med små barn? Vi får muligens tilbud om å flytte til Brasil i 1 år gjennom jobben til min mann. Er til en liten og "trygg" by, men som mamma til 2 er jeg ALLTID bekymret.
Er det noe spesielt jeg bør tenke på? Undersøke?
Har en gutt på snart 5 år og en jente på 1 1/2 år.

Hvis du skal vaere hjemmevaerende er det lurt aa vaere proaktiv og finne andre moedre slik at du ikke blir sittende alene hjemme mens mannen din er paa arbeid. Siden dere reiser gjennom jobben til mannen din kommer dere nok til aa bli godt ivaretatt. Bare pass paa at barna dine har alle de vaksinene som er paalagt for aa kunne reise til Brasil . Selv bor jeg i USA og oppdaget da jeg flyttet her med en 2 aaring at hun manglet mange vaksiner som er lovpaalagt i dette landet. For eksempel kunne hun ikke begynne paa skolen uten vannkoppvaksinen eller Hepatitt A og B vaksinene.

Macaè. Det ligger i delstaten Rio de J, men heldigvis langt unna byen. Ca 3 timer med bil fra selve Rio. Er en industriby med ca 160 tusen innbyggere.
Hvor bodde dere da? Har hørt at de ikke kan engelsk, så da er det vel bare til å begynne på kurs;) Kan du portugisisk?

Ja blir nok hjemmeværende, så må satse på å bli kjent med andre i samme situasjon. Er en industriby med mange store firma, så håper den er litt "internasjonal"

Back
Topp