Bo i Bærum like ved Asker grensen

Sommer2016

Forelsket i forumet
Hei!

Jeg lurer på om det er noen barnefamilier som bor i området Slependen, Tanum, Billigstad som kan fortelle hvordan området er?
Særlig hvis man bor like ved Asker grensen. Kommunegrensen går jo litt "sikksakk".
Man kan da bo i Bærum, men nærmeste boligene ligger i Asker.

Tenker på barna som vil gå på skole i Bærum, men naboene tilhører Asker.
Blir man da litt utenfor, siden man bor lengst vekk fra skolene/Bærum og nabolaget er mest i Asker.

Skjønner dere hva jeg mener?

Se gjerne vedlagt link på et hus som ligger i Bærum med et lite boligfelt. Under er boligfeltene i Asker kommune…

På kartet er det en rosa streker ( - - - - - ) som viser kommunegrensen.. og man bor jo neste i Asker…

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=55042459&searchclickthrough=true

Håper noen kan hjelpe! Vi leter og leter etter hus :)

Dyttar litt opp, så kanskje nokon kan hjelpe deg i dag :)

Bor i bærum, men ikke i nærheten av grensa. Skulle tro man tilhørte skoler iht postnummer, men at man kan søke seg til en annen skole.

Bærum her og, men Lommedalen, så er ikke borti det problemet der. Men vet at ved grensa er det mange som går på annen skole enn naboen. Noe annet som er helt håpløst der er at to unger som bor 50meter fra hverandre blir behandlet forskjellig med tanke på busskort til skole osv. Så jeg ville sjekket ut sånt også når jeg først var i gang med å undersøke skolesituasjonen "borti der". Bodde på Billingstad et år jeg gikk på barneskolen, men da ble jeg kjørt til Lommedalen skole, så jeg slapp å bytte :)

Back
Topp