BMI vs. Livvidde

Det er gynekologen min som har sagt det denne gangen ja.

Men jeg slet med det gjennom forrige svangerskap også, var et mareritt hver kontroll både hos fastlege, jordmor og leger på Ullevål. Ble testet for svangerskapsdiabetes to ganger for de kunne bare ikke tro at mine prøver var helt fine.

Sammen med mobbing gjennom hele skoletiden har dette satt dype spor hos meg, så jeg er veldig sensitiv rundt det med vekt.

Håper jeg møter på leger som ikke gnir den inn denne gangen :-)

Det er jo ikke greit at du må gjennom det på denne måten. Jeg håper du slipper noe vanskelig i forhold til vekt nå. ❤️

Jeg har prøvd i det offentlige i 8 år å komm ingen vei ppgrun av bmi. Ble drit lei gikk privat å har bare møt posetive og forståelse. Pågrun av at æ har pcos og har prøvd å gå ned i vekt å ikke klart å gå ned nokk. Så da vi kom inn på hausken klinikken å ble møtt på en sån posetive måte og at de faktisk lyta til mæ. Æ har aldri fåt verken egg løsning eller menstruasjon da æ hadde riktige vekt. Så bmi er noe f**** drit. Æ har også vert nøt til å byte fast lege flere ganger fordi dem bare var opptatt av vekt og bmi. Kunne ikke komme å snake om at æ trente hjelp for å takle influensa. Men fikk bare beskjed om å gå ned i vekten. Så har vel byta 4 ganger. Men har nå fåt en som faktisk lyter og ser mæ som meneske og ikke vekt og bmi.

Jeg har prøvd i det offentlige i 8 år å komm ingen vei ppgrun av bmi. Ble drit lei gikk privat å har bare møt posetive og forståelse. Pågrun av at æ har pcos og har prøvd å gå ned i vekt å ikke klart å gå ned nokk. Så da vi kom inn på hausken klinikken å ble møtt på en sån posetive måte og at de faktisk lyta til mæ. Æ har aldri fåt verken egg løsning eller menstruasjon da æ hadde riktige vekt. Så bmi er noe f**** drit.

Kan jeg spørre om du hadde bmi over grensen i det offentlige? Jeg har bmi under grensen men har fått beskjed om å gå ned likevel.

Så bra at du blir godt ivaretatt nå! :-)

Jeg har prøvd i det offentlige i 8 år å komm ingen vei ppgrun av bmi. Ble drit lei gikk privat å har bare møt posetive og forståelse. Pågrun av at æ har pcos og har prøvd å gå ned i vekt å ikke klart å gå ned nokk. Så da vi kom inn på hausken klinikken å ble møtt på en sån posetive måte og at de faktisk lyta til mæ. Æ har aldri fåt verken egg løsning eller menstruasjon da æ hadde riktige vekt. Så bmi er noe f**** drit. Æ har også vert nøt til å byte fast lege flere ganger fordi dem bare var opptatt av vekt og bmi. Kunne ikke komme å snake om at æ trente hjelp for å takle influensa. Men fikk bare beskjed om å gå ned i vekten. Så har vel byta 4 ganger. Men har nå fåt en som faktisk lyter og ser mæ som meneske og ikke vekt og bmi.

Så bra at du har møtt folk som forstår deg :) Godt når noen lytter, det er jo du som kjenner kroppen din best.

Back
Topp