BMI-kalkulator for gravide!

maltesers

Forumet er livet
http://mammanett.no/aktuelt/bmi

Jeg ligger innafor enda ihvertfall. Spørs hvor mye mer jeg legger på meg[8D]
Men igrunn er jeg ikke så nøye på sånt!

Står det at : Din Body Mass Index (BMI) er 26.2, denne verdien betegnes som "overvektig"
Så kurven viser 8kg..ehhhh..altså 9 kg er det det hele jeg liksom skal legge på meg under graviditeten ??
For den har jo jeg allerede passert og dobbla..haha :D

Jeg ligger ikke innenfor... [8D] men jeg vet det er endel vann her da, så er ikke voldsomt bekymret! Enda! [;)]

Haha, seriøse greier med andre ord[8D]

Fikk:

Din Body Mass Index (BMI) er 19, denne verdien betegnes som "normalvektig".

Forventet vektøkning gjennom svangerskapet, basert på BMIen:

Nærmer meg skummelt enden på streken.....[:'(]

ORIGINAL: prins07prinsesse11

Står det at : Din Body Mass Index (BMI) er 26.2, denne verdien betegnes som "overvektig"
Så kurven viser 8kg..ehhhh..altså 9 kg er det det hele jeg liksom skal legge på meg under graviditeten ??
For den har jo jeg allerede passert og dobbla..haha :D

Hehe trukke vi skal ta den så seriøst[:D]
Jeg fikk overvektig og har bare lagt på meg usle 6-7 kg :-( Og kunne ikke legge mer på meg enn 8 kg!
Erfaringsmessig veit jeg at jeg kommer opp i en 10-13 kg.
Lenge leve overvektige hehehe skal jammen ikke mye til..

jeg måtte lagt et skjema til oppå det andre der omtrent, dersom jeg skulle fått plotta inn mine mål =)
Jeg har gått opp 14 kilo. Akkurat kommet hjem fra jordmor faktisk, og hun sa: bra at du har gått opp litt, for det stod så stille en stund! Så jeg er ikke bekymra, selvom 94 kilo kanskje ikke er en sjarmerende vekt..! men jeg er 179,5cm høy og da![:D]

Din Body Mass Index (BMI) er 30, denne verdien betegnes som "svært overvektig".

jeg regna ikke med noe annet egentlig [8D] men jeg ser faktisk ikke så SVÆR ut..

haha.. jeg er ihvertfall over [8D][8D][8D]

Fikk:

Din Body Mass Index (BMI) er 18.4, denne verdien betegnes som "undervektig".

HAHAHAHAHA!!!! Her er det noen som har slått seg HARDT i hvert fall [8D] Undervektig??? jeg???? HAHAHAHAH!!!! No way!

jeg fikk 19.5, og passende for meg var opp 12-13 kilo.. DET har jeg passert allerede sååååee.... [8D]

Tja, det virka jo greit i forhold til det jeg har lagt på meg... men regner med at jeg går over 13 kg asså. Ligger jo på 8-9 +kg nå, og de siste 3 kg kom i løpet av litt over en måned:P

ligger akuratt på streken jeg da... og jordmor syns 6 kg til nå er for lite, så vet ikke om denne er helt riktig....

står at jeg betegnes som overvektig - men det er jo med den vekta man har før svangerskapet vel? for da er jeg enig - jeg er IKKE overvektig nå i svangerskapet mener jeg...

edit: sjekka nå ved å putte inn 173 cm og 74 kilo (som var mitt mål å komme ned i før svangerskapet) da får jeg svaret at jeg er normalvektig. så da er det før sv.skap man er overvektig - ikke nødvendigvis når man er gravid.

ORIGINAL: mokkenikke88

Fikk:

Din Body Mass Index (BMI) er 19, denne verdien betegnes som "normalvektig".

Forventet vektøkning gjennom svangerskapet, basert på BMIen:

Nærmer meg skummelt enden på streken.....[:'(]

Den fikk jeg også [:)]

Haha, er visst overvektig jeg:) Vil jo ikke kalle meg selv det da, så gir egentlig blanke f... i hva kalkulatoren sier:)

Jeg har foreløpig lagt på meg 6 kg for lite, og er normalvektig. Godt vi har noe godis i skapet da.

ORIGINAL: WishMeLuck

jeg måtte lagt et skjema til oppå det andre der omtrent, dersom jeg skulle fått plotta inn mine mål =)
Jeg har gått opp 14 kilo. Akkurat kommet hjem fra jordmor faktisk, og hun sa: bra at du har gått opp litt, for det stod så stille en stund! Så jeg er ikke bekymra, selvom 94 kilo kanskje ikke er en sjarmerende vekt..! men jeg er 179,5cm høy og da![:D]

Prøv deg med 101 på en kropp som er 150 cm du[8D]  Jaja, samma kan det værra[;)]

Jeg er visst normal og har en bmi på 20,4. Men ifølge den så skal jeg legge på meg 14 kg etter 40 uker, jeg har lagt på meg 13 til nå, så da er jeg vel for "feit" da[;)]
Hehe, er da ikke noe å henge seg oppi [:)][:)]

Jeg skal ifølge kalkulatoren legge på meg 8 kg. Nå har jeg lagt på meg nesten 6kg. Sæææærlig at jeg bare øker 2 kg på 9 uker![8D]

Jeg fikk at jeg er undervektig, og bør legge på meg 14 kg. Har bare gått opp 5 enda, så tror ikke det vil skje nei.[8|]

Back
Topp