BMI ift fødsel og sykehusvalg

ArcticMist

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Hei folkens!

Når man har bmi over 40 får man ikke føde på mitt lokale sykehus..
Da jeg skulle få datteren min for noen år siden måtte jeg til en større by noen timer unna, hadde en lang fødsel men det gikk jo fint det! :)

Nå har jeg BMI på ca 38 og kravet på sykehuset er at for å føde her må man ha under 35 i BMI.
Har man mellom 35-40 i bmi vurderes hvert enkelt tilfelle.

Jeg har planlagt å gå ned til under 35 i bmi (mangler ca 10 kg) over de neste 3 mnd, noe jeg vet jeg skal få til siden jeg allerede har gått ned 35 kg.

Men da lurer jeg på:

Tas det utgangspunkt i bmi FØR graviditet? Eller er det bmi på sitt høyeste under graviditeten som avgjør fødested..?
Noen som vet? :)

Jeg har så lyst til å bli gravid igjen men jeg vil helst ned en del mer før spiren sitter, og selv om jeg vil ned mest mulig så er det kjekt å vite hva jeg kan forvente.
Å reise i timesvis til en annen by er forsåvidt greit når det er barn nr 1.
Sier seg selv at det ville være langt mer praktisk å få føde her når det er barn nr 2. :)
 
Jeg vet ikke noe om dette dessverre, men jeg husker at jeg var i kontakt med noen angående kosthold under svangerskapet og hjelp til å ikke gå opp for mye, og de fokuserte på bmi før svangerskapet. Hun jeg hadde samtale med var fra fedmepoliklinikken. Jeg vil jo tro at det kanskje er bmi før svangerskapet som betyr mest, for det kan være veldig individuelt hvor mye man går opp i svangerskapet. Jeg har. Hørt om de som har hatt et perfekt kosthold og trent godt, og likevel gått opp mye, og andre som har spist Søppelmat for det meste og vært sofagriser og likevel knapt gått opp.
 
Vil tro det er bmi før svangerskapet som er det viktigste.
 
Jeg sjekket med fødeavdelingen.. *utålmodig og nysjerrig*
Fikk beskjed om at det var bmi før svangerskapet de tar utgangspunkt i. :)
 
Jeg sjekket med fødeavdelingen.. *utålmodig og nysjerrig*
Fikk beskjed om at det var bmi før svangerskapet de tar utgangspunkt i. :)
Lurt å sjekke direkte
 
Back
Topp