BMI er no tull!!!

~sniglan~

Gift med forumet
Flere som opplever at BMI ikke kan være et riktig mål??
Regnet nettopp ut min, og den havnet på 18....hvor alt under 18,5 er undervektig....jeg er da vel ikke undervektig...hallo!!!

BMI på under 18,5 = undervektig.
BMI på mellom 18,5 og 24,9 = normal kroppsvekt.
BMI på mellom 25 og 29,9 = overvektig.
BMI på 30 og over = fedme.
BMI på 35 - 39,9 = fedme, klasse II.
BMI på 40 og over = fedme, klasse III (ekstrem fedme).

Skjønner ikke at denne bmi greien kan brukes til noe fornuftig...henger jo ikke på grep[&:]

Hmmmmmm......... [8D] 
Aner ikke, har ikke vært så mye borti BMI faktisk.. [:)]

BMI er noe stooort tull!!!!!!
ifølge den er jeg undervektig om jeg veier 54-55kg!!!!
å det er feil feil feil feil!!!

ja, ikke sant!

Ble bare litt irritert....ikke kult å høre at du er undervektig hvis du ikke er det, eller at du er overvektig uten å være det for den saks skyld[&:]

for å vere heilt ærlig,så tar eg det med en klype salt.  i den oversikten er eg i klasse 3[&o][:o]  men når eg og mannen sammenligner meg med dei i slankekrigen,så er ikkje eg sååå stor.  har jo mage,rumpe og lår,men eg trur at min beinbyggning er stor og tung. veit at det ikkje skal vere den store forskjellen på folk,men allikevell...[&:]

Hvordan rekner man ut det da?Ble nyskjerrig på bmi min selv om det bare er tull![8D][:)]

ORIGINAL: ~tyren~

Hvordan rekner man ut det da?Ble nyskjerrig på bmi min selv om det bare er tull![8D][:)]

du ganger først høyden din med høyden, så tar du vekta di å deler med det svaret du fikk på høyden

Ifølge BMI så er jeg overvektig.... Jippi [:-]

ORIGINAL: Trine82

ORIGINAL: Smiley80

Ifølge BMI så er jeg overvektig.... Jippi [:-]

jeg og, BMI 26

Samme her!!

Jeg er faktisk normalvektig - og det stemmer vel kanskje [8|]

Men uansett jeg tror ikke helt på BMI. Har f.eks. ei venninne som er veldig tynn, men hun veier mer enn meg - hun ville sikkert vært overvektig i følge BMI, selv om hun absolutt ikke er det.

fikk ikke til det der jeg, men tokk høyde x høyde og delte på vekt?
kanskje noen kan hjelpe meg 170 x170 delt på 76

ja da er jeg overvektig[;)]
det gjør ingen ting jeg passer mindre bukser nå en får 2 mnd siden så det er greit[;)]

Jeg fikk 21,7.Dette menes som normalvekt!

Back
Topp