En ting som kan være greit typ 6-12 mnd er skjeer som er litt flate. Merket at min ikke klarte å få i seg alt på skjeen lsm, fordi den var for dyp. Tror vi fant noen skjeer på Coop Obs som var ok. Har en liten kopp fra EZPZ vi har syns jeg funket ganske bra. Den er på str med et shotglass, av silikon tror jeg, og med vekt i bunn. De har også flate skjeer (med tjukt håndtak), men syns de var så små. Alt av sugekopptallerkner og skåler vi har hatt har aldri satt fast, og vi har hatt to forskjellige spisebord

Twistshake har noen ok tallerkner og skåler, noen med skillerom og lokk. Tror de kan klikkes på en sånn matte de har, men har ikke prøvd den. Fornøyd med drikkeflaskene deres også, vi har brukt mest sugerørkopp. Tror det skal være bedre å bruke det enn tutekopp. Men man kan også øve med åpen kopp fra 6 mnd.
Det første vi ga var strimler med kyllingbryst, tror vi dampet det i ovnen, og krydret litt. Prøvde meg fram med mye forskjellig, strimler med søtpotet stekt i ovnen (også med krydder), avokadobåter (og most, fordi det var ikke så lett å holde i

), banan, strimlet ytrefilet, dampet brokkoli og blomkål.. Ga en ny matvare hver dag, gjerne sammen med rester fra tidligere dager. De kan jo egentlig spise det meste, så lenge det blir kuttet opp og tilberedt på en trygg måte.
Solid Starts har en god database for å søke opp matvarer og hvordan man gjør det til hvilke aldre. Så du kan gjerne egentlig gi babyen det samme som dere spiser, bare mindre saltet / krydret / uten saus f.eks. I tillegg til at de får kjenne på maten selv, hjelper det nok også på matgleden, å få sitte ved bordet med familien sin og se at dere spiser det samme