Blondt hår og brunt hår = rødt hår???

Starlip

Glad i forumet
Jeg må bare innrømme det... jeg ELSKER rødt hår og hadde blitt utrolig stolt om jeg fikk ei rødhåret tulle. (Jada, blir stolt og glad uansett, slapp av)

Men hvis jeg er naturlig blond og sambo har brunt hår, kan det være en sjanse for at vi får ei med rødt hår? *hihi*

yngstejenta vår har rødskjær i håret. Det er ikke RØDT, men det er efinitivt rødt I det.. Eldstetuppa har helt blondt hår som meg da jeg var lita..

(Jeg er da blond, og mannen brunhåret)

Jeg har mørke brunt hår, og pappaen til jenta mi har helt lyst, nesten hvitt.
Dattera vår ble født med helt svart hår, ved 4 mnd alder mistet hun alt håret og det vokste helt lyst ut. Nå har hun sånn mørk blond, og lysere på sommeren. Ikke antydning til rød..

jeg har mørkeblondt med rødlig skjær i og mannen har blondt. Vår eldste har helt lyst hår og lyseblå øyne, men yngstemann ser ut til å rødlig hår <3 mannens søster har også rødlig hår forresten. Ser også ut til at han får pappaens brune øyne :D

Rødt går ofte i arv i annenhvert ledd.. Min mormor er rødhåret og jeg er rødhåret.. Min niese er rødhåret og hennes farmor har mye rødt i seg..

Mine gutter er lys og mørk blonde.. Jeg er rødhåret og mannen har mørkt hår..

Ingen aning, men her ble blondt + blondt = rødt

Har vel mye å si på om dere har noen rødhårede i familien.
Her er det flere i familien på begge sider som er rødhårede (med fregner), så kanskje nr to blir rødhåret. Nr 1 er ikke det iallfall :)

Her har samboern min rødlig hår, farmora mi hadde knallrødt hår før det ble grått. Så det er rødt i familien!
Vesla vår hadde veldig rødt hår når hu ble født, men nå er det bare rødlig :(  Hadde håpet at det skulle bli skikkelig rødt for det er jo så pent!

i min slekt har min farfar, tante og fetter på far siden rødt hår og min fetter sin datter på mor siden rødt hår. Min far har brunt hår og min mor blondt hår, har 2 søsken som ble lyse og jeg fikk rødt hår. Min datter har å rødt hår og hennes far har sort hår mens jeg har rødt.

i min slekt har min farfar, tante og fetter på far siden rødt hår og min fetter sin datter på mor siden rødt hår. Min far har brunt hår og min mor blondt hår, har 2 søsken som ble lyse og jeg fikk rødt hår. Min datter har å rødt hår og hennes far har sort hår mens jeg har rødt.

pappa: mørkebrunt hår + fregner
mamma: blond

Resultat: en liten deilig rakker med rødt/gyllent honning hår

:) Så det er mulig :)

Jeg er naturlig blond og mannen mørk.Eldste her har rødskjær i håret. Minste mer lyst.

Både bestemor på farsiden og bestefar på morsiden har/hadde rødt hår, men av alle søskenbarn er det kun 1 som fikk rødt hår.

Pappa hadde som ung kullsvart hår, og mamma helt lyst. Jeg har fått litt fregner av "de røde", men var jeg lys til jeg var ca 9 år, og ble fra da gradvis mørkere til brunhåret.

Jeg er mørk blond (altså mer i retning brunt hår) og mannen blond.
Sønnen vår er også blond, uten antydning til rødt.
Han ble dog født med veldig mørkt hår, men det ble lysere og lysere ettersom månedene gikk.

Det kommer helt an på genene i familien det, er nok ikke sånn at brunt + blondt = rødt nei.

Eg er ganske lys blond (i alle fall om sommaren) og mannen er sånn mellombrun.

Eldste er heilt lys i håret (var heilt krittkvitt dei første åra)

Lille var ganske raud i håret som baby, men har blitt lysare og lysare. Er framleis mørkare enn broren, og har ein anelse raudskjær i håret når ein ser det i dagslys, men mykje mindre enn det såg ut til å bli.

*poff*       *poff*

Her på 1-årsdagen og ved 3 1/2 år.

Broren min er raud i håret (det håret han har igjen ;p), kona hans er og raudhåra, det same er begge ungane.

Både mamma og pappa er mellom --> mørk brune i håret og har blå/grå auge. Dei klarte å produsere: 1 raudhåra barn med grøne auge, 1 blondt barn med blå auge, 1 brunhåra barn med grå auge og 1 nesten svarthåra barn med brune auge. Dei fekk til alle variantar... Men så har vi alle variantar i slekta frå før og.

Jeg er helt mørk og mannen min er helt lys!
Datteren min er slik:

Helt lyst hår og brune mørke øyne.
Ikke antydning til rødt..

Jeg er blond og samboer helt mørk, men våre små har blitt mellomblonde.
Det ligger nok i genene og det har nok litt å si hvem som dominerer mest osv.
Min mor f.eks. er helt mørk (svarthåret) og far min var rødhåret før han ble grå.
Det er vel ganske motstridende at jeg da skulle bli blond av alle ting

er et gen som gjør håret rødt. Trenger ikke ha rødt hår for å ha det. Feks mor rødt hår far brunt hår, barnet får brunt hår men har genet som gir rødt hår så hans barn kan få rødt hår:p mener jeg leste dette en plass:p

Back
Topp