Blomster inne

• Trådstarter Trådstarter Kakaduen
  • Opprettet Opprettet
Har EN plante her. Vi har så utrolig dårlig med vinduer som egner seg til å ha planter stående i, og har ikke klart å finne mange som klarer seg lengre inn i rommet. Men den ENE har klart seg da... ; p Ser frem til å kunne ha flere planter i vinduene snart !

Har 3 gullranker + ei anna grønn plante. Ei lilja så aldri ser ut t å blomstra igjen, og 6-8 orkidèa så endelig e begynt å blomstra igjen og andre står fulle i knoppa :P

Har 10 grønnplanter på stue/kjøkken/gang. Synes ikke det blir hjemmekoselig uten planter. Men helst uten blomster, de er finest i avskåret format synes jeg. Unntatt orkideer da:) Det går mest i ceropegia, diverse sukkulenter, elefantfot og peperomia. Prøver å passe godt på dem, og et par har jeg hatt flere år.

4 stk;)
Det være seg 2 grønnplanter, 1 fredslilje og en st.paulia

Nei har ikke det pga allergi..

Har noen.. to orkideer, en stor grønn plante i stuen og alltid en "fersk" bukett på sjenken i stuen :)

Jeg har nøyaktig 7 potteplanter, men to av dem har jeg to like av. Alle er grønne nå, men en er orkide og jeg håper å få blomster på den igjen (trodde den skulle komme med noe med i stedet holder den på å gro en avlegger. Det var jo ikke det jeg ville ha! :p). En av de andre pleier å komme med orange blomster en gang i året (den har jeg nå to av, den fikk også en avlegger som har fått egen potte, men den lille har ikke blomstret enda). Har alle stående i vindusrekka, syns egentlig det er ganske fint. :)

Kan jo forresten vise fram et bilde :) Liker vindusrekka mi, syns den er luftig og fin i et hus hvor det meste irriterer meg og alt skal pusses opp (vinduene skal skiftes ut! Brun plast, skikkelig pent...).

Photo 19.06.14 12 32 10.jpg

Last edited:
Har for det meste grønnplanter inne med unntak av 2 orkideer :) Får ofte roser eller selvplukkede (nå på sommeren) av mannen da ;)

Har en håndfull falske blomster. Like greit å kjøpe dem døde, for ingenting overlever her uansett.

Mange orkideėr og 3 kaktusser:)

•☆Tastedingsen☆•

har 1 orkide og 1 selvlysende kaktus/sukkulent :p

Elsker blomster! Men har dessverre ingen nå. Kjøper litt innimellom men jeg har ikke akkurat grønne fingre... :(

Har 4 stk grønne som faktisk har levd lenge(for meg..). Også en rose jeg fikk av svigersøster for snart to uker siden, men den tar kvelden snart :p

Sent from my iPhone using BV Forum

1 aloe vera, 1 grønn"tre", 1 til e ikke huska navn på og en påskeblomst. Det er de eneste som har fått stå i fred for katta.. Ho tok livet av orkideen min samt 1 svær aloe vera plante, og noen andre blomster.

Sambo er allergisk, men vi har en orkide og ellers tre grønne planter som han tåler. Også urter og tomatplante.

Har 15 planter uten blomster fordelt på stue og kjøkken (vet knapt hva noen av de heter). ;) Planter med blomster funker ikke her, for har ikke akkurat grønne fingre, men både jeg og samboer synes platner er med på å gjøre huset hjemmekoselig, så da er det fint med "grønnplanter". Det eneste med blomster her er nellikene mine kjære kom hjem med i går...... :)

Back
Topp