Blomster i julen

Jeg fikk mail fra plantasjen om azalea til 99 kroner.

Så var jeg på obs og ser var de før 39,90, nå 19,90?? Sikkert kvalitetsforskjell, men mulig jeg drar med meg et par om tilbudet er der neste gang jeg er innom. Jeg var bare på desperat jakt etter søt drikke og en benk, svimmel og sliten, så det ble ingen blomster i dag. Lenge til jul er det også.

Jeg dreper alt utenom kaktus, så ikke ofte blomster i mitt hus.. Desverre :(

Jeg fikk mail fra plantasjen om azalea til 99 kroner.

Så var jeg på obs og ser var de før 39,90, nå 19,90?? Sikkert kvalitetsforskjell, men mulig jeg drar med meg et par om tilbudet er der neste gang jeg er innom. Jeg var bare på desperat jakt etter søt drikke og en benk, svimmel og sliten, så det ble ingen blomster i dag. Lenge til jul er det også.
Mester Grønn har også tilbud, og de er veldig fine:)

Har kjøpt julestjerne :P tipper de går på hode å ræva ut så fort svigermor kommer på besøk :(

Svibel er jeg glad for de lukter så godt, å "jule glede" :)
Amaryllis har jeg også kjøpt! Håper jeg klarer å få den rett så den ikke kvekker :P

Har kjøpt julestjerne :P tipper de går på hode å ræva ut så fort svigermor kommer på besøk :(

Svibel er jeg glad for de lukter så godt, å "jule glede" :)
Amaryllis har jeg også kjøpt! Håper jeg klarer å få den rett så den ikke kvekker :P
Hvorfor ut når svigermor kommer?

Skjønner at det må bort, mamma mister stemmen av julestjerne og får astma av duftlys, men man trenger jo ikke kaste, bare ta bort?

Jeg har ikke julestjerne, pga allergier, og duftlys har jeg heller ikke, men om jeg hadde det hadde jeg lagt lysene i et skap på en bod noen dager før hun kom og luftet godt. Julestjerne hadde jeg sikkert droppet å kjøpe, da.

Jeg må ha julestjerner... Røde, ikke hvite og iallefall ikke alle andre farger :) har ikke så mye andre planter til jul bortsett fra de grønne som står hele året... Julestjernene overlever så vidt det er juleuka, men det gjør ingenting... Elsker jula før den kommer og når den er her, men blir fort lei når januar kommer...

Til dere som er allergisk, har dere forsøkt å fjerne de gule knoppene i midten av blomsten? Har hørt at det skal fungere...

Amaryllis er en tradisjon :-) får alltid hos svigermor og er like spennende å se hvor høy den blir hvert år :-)

Back
Topp