Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Tuxxxie
Men jeg kan ikke bo hjemme..
Eneste leiligheten som var i området, så jeg er bare nødt til å ha den.
Jeg får 5000,- men så går det 4000,- til husleie og 1000,- til strøm. Jeg kan ikke bo hjemme..
Siden jeg er under 18 akkurat nå får jeg 4000,- ekstra i 3 måneder pga barnetrygd og pensjon, men i slutten av mars mister jeg de. Jeg er så utslitt om dagene ettersom at jeg reiser klokka 7 til skolen og klokka 4 er jeg hjemme.. Er så utslitt at jeg såvidt har tid til venner. Møter bare venner på skolen for å si det sånn, så jeg har ikke sjans å skaffe meg jobb. Jeg har også kronisk betennelse i magesekken, som gjør at jeg er veldig ofte dårlig i tillegg..
Men så er det det faktumet at jeg bor ganske langt nord på landet, noe som vil tilsi INGEN TILBUD på hybler !
Jeg har bare 2 valg, som er å enten la kjæresten flytte inn slik at vi kan spleise på husleie og strøm. Han lever bare på dagpenger, eller så må jeg bo alene og søke om supplering.
Uansett, jeg spurte om bloggnavn, og ikke om deres mening om at jeg burde flytte..
ORIGINAL: StinkiStini
Men så er det det faktumet at jeg bor ganske langt nord på landet, noe som vil tilsi INGEN TILBUD på hybler !
Jeg har bare 2 valg, som er å enten la kjæresten flytte inn slik at vi kan spleise på husleie og strøm. Han lever bare på dagpenger, eller så må jeg bo alene og søke om supplering.
Uansett, jeg spurte om bloggnavn, og ikke om deres mening om at jeg burde flytte..
Forstod jo det.
Men det er jo greit at bloggen har en mening om det skal bli noe bra?
Det her er jo hverdagen for de fleste som går skole.
Forstod jo det.
Men det er jo greit at bloggen har en mening om det skal bli noe bra?
Det her er jo hverdagen for de fleste som går skole.
Så hvorfor kan jeg ikke få en frem en stemme for oss studenter som lever på nuddler og vann? Få folk som er yngere til å se at det ikke er lett å være student.
ORIGINAL: Kranglefanten
"Det koster å bli noe.."
Jeg er skikkelig dårlig på sånt.[8D]
Og til de/den som syntes 4000 var mye...hvor i landet bor dere/du da? For i de byene jeg har bodd har ikke jeg funnet/sett noen leiligheter til under 4 500,- med mindre man bosetter seg i skauen uten bussforbindelse på milsavstand..
"Det koster å bli noe.."
Og til de/den som syntes 4000 var mye...hvor i landet bor dere/du da? For i de byene jeg har bodd har ikke jeg funnet/sett noen leiligheter til under 4 500,- med mindre man bosetter seg i skauen uten bussforbindelse på milsavstand..
Leilighet ja!
Men det er jo ganske optimistisk med leilighet når man lever på stipend/lån.
Da må man nesten ta til takke med hybel (dele kjøkken/bad med noen )
Så da må man velge evt en ukjent / venn eller kjæreste.
Betalt 2500kr i mnd inkl strøm, 2000 uten strøm osv. Sentralt i by.
Jeg har selv studert mange år, og alltid måtte bodd med noen for at økonomien skal strekke til.
( Dette såklart om man IKKE har barn. )
"Det koster å bli noe.."
Leilighet ja!
Men det er jo ganske optimistisk med leilighet når man lever på stipend/lån.
Da må man nesten ta til takke med hybel (dele kjøkken/bad med noen )
Så da må man velge evt en ukjent / venn eller kjæreste.
Betalt 2500kr i mnd inkl strøm, 2000 uten strøm osv. Sentralt i by.
Jeg har selv studert mange år, og alltid måtte bodd med noen for at økonomien skal strekke til.
( Dette såklart om man IKKE har barn. )
hybel - leilighet = poteto - potato.
Hverken her eller der jeg kommer fra var det å oppdrive, og sånn er det mange steder. At TS betaler 4000 i husleie er faktisk normalt i dag. Mannfolket betalte 4200 + strøm for en 38 kvadrats "bod" for studenter..[8|]
ORIGINAL: paraplypiken
ORIGINAL: paraplypiken
Har du barn?
Nei, jeg mistet spiren for noen måneder siden, og har ikke vært aktiv inne på bv siden.
Ånei, så trist [:(] Unnskyld for at jeg tok det opp, bare tenkte at du hadde krav på stønader fra nav om du var student med barn..
Men jeg kan ikke bo hjemme..
Eneste leiligheten som var i området, så jeg er bare nødt til å ha den.
Ja, men du har jo 3mnd til å finne en billigere hybel til du får mindre penger.
4000 i husleige for en person på vgs er mye pr mnd (+ strøm ).
Mye dyrere husleige enn det er ment å ha.