Blodtrykksmedisin og amming

Tiriltoppen

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Julikulene 2020
Er det noen som bruker blodtrykksmedisin og ammer? Hvilket merke bruker dere isåfall?
Jeg fikk påvist sv.forgiftning ETTER fødsel, men fastlegen tok ikke blodtrykket mitt på alvor (150/109) flere ganger og ville ikke gi med medisin. derfor ble det ikke noe behandling før jeg bytta fastlege. Fikk først skrevet ut Norvasc, men så fikk jeg bytta til trandate. Men jeg er såååå skeptisk til det siden det ikke står svart på hvitt at det er helt greit å amme med de medisinene :/

Hva da? De burde jo kunne komme med et ordentlig svar

At det ikke var forska på den medisinen jeg fikk (det visste jeg jo liksom..) og at jeg burde høre med legen min om å få et annet merke. Men fikk ikke noen eksempler på merker som var bedre.. men jeg sendte inn nytt spørsmål nå om det nye merket jeg fikk og ba om et mer konkret svar da :p

Hva da? De burde jo kunne komme med et ordentlig svar

At det ikke var forska på den medisinen jeg fikk (det visste jeg jo liksom..) og at jeg burde høre med legen min om å få et annet merke. Men fikk ikke noen eksempler på merker som var bedre.. men jeg sendte inn nytt spørsmål nå om det nye merket jeg fikk og ba om et mer konkret svar da :p

Håper de kommer med et bedre svar da. Kan hende de ikke vil foreslå preparat siden de ikke vet din sykdomshistorie, men legen kan jo også spørre dem!

Håper de kommer med et bedre svar da. Kan hende de ikke vil foreslå preparat siden de ikke vet din sykdomshistorie, men legen kan jo også spørre dem!

Ja, men noen forslag hadde liksom ikke skadet! :p hater å være stressa for om jenta mi kan få bivirkninger :( men hvis jeg ikke får bedre svar nå, så får jeg høre med legen på føden som ga meg diagnosen :)

Ja, men noen forslag hadde liksom ikke skadet! [emoji14] hater å være stressa for om jenta mi kan få bivirkninger :( men hvis jeg ikke får bedre svar nå, så får jeg høre med legen på føden som ga meg diagnosen :)
Skjønner deg godt altså men vil tro forslag på preparater er ganske strengt der. Men legen burde undersøke bedre!

Skjønner deg godt altså men vil tro forslag på preparater er ganske strengt der. Men legen burde undersøke bedre!

Ja det er kanskje det..? Blæ!
Jeg snakka jo med han etter jeg fikk svar derfra og han sa at alle typene uansett går i melka. Var og henta ut det nye merket på apoteket i går og snakka med farmasøyt..ho sa det var hipp som happ.. så får se hva tryggmammamrdisin sier nå :p

Back
Topp