Hei dere.
Denne uka har jeg slitt mye med blodtrykksfall. Såpass at jeg er nødt til å sette/legge meg uavhengig om jeg er på butikken eller sitter hjemme.
Jeg målte jern og hemoglobin for to uker siden. Jern var visstnok bra, men hemoglobin lå på 11,6 som er rett under minimumsgrensa på 11,7. Jeg tar ikke jerntabletter.
Er det noen som vet om disse verdiene kan ha gått ned på to uker og at det er pga jern eller hb at jeg blir svimmel/sliten?
Denne uka har jeg slitt mye med blodtrykksfall. Såpass at jeg er nødt til å sette/legge meg uavhengig om jeg er på butikken eller sitter hjemme.
Jeg målte jern og hemoglobin for to uker siden. Jern var visstnok bra, men hemoglobin lå på 11,6 som er rett under minimumsgrensa på 11,7. Jeg tar ikke jerntabletter.
Er det noen som vet om disse verdiene kan ha gått ned på to uker og at det er pga jern eller hb at jeg blir svimmel/sliten?
Jeg målte jern og hb selv for 2 uker siden ca, hadde jern på 18 og hb på 11,8 om jeg husker rett. Verdiene kan synke i løpet av 2 uker, men om det er det som gjør deg svimmel er vanskelig å si. Mine verdier hadde gått opp, men jeg begynte likevel å få disse blodtrykksfallene. Mulig det er fordi magen begynner å bli stor og presser på blodårer, press på lunger osv? Jeg vet faktisk ikke. Skal selv ta dette opp med legen på neste kontroll om et par uker. (Jeg tar forresten jern).
og riktig god bedring!