Blodtrykksfall

Frk. Drops

Betatt av forumet
Marshmallows2021
Flere som har blodtrykksfall?
Har ofte blodtrykksfall om morgenen. Veldig ubehagelig. Har målt blodtrykket hos legen og det er litt lavt sier legen. Har hatt dette noen uker. Blir så svimmel og må sitte meg ned. Hva hjelper mot blodtrykksfall?
 
Hva er litt lavt da? Sjelden farlig så lenge du ikke besvimer, hjelper å ikke være gravid :hilarious: Slet veldig med dette forrige svangerskap, kunne ikke stå for lenge. Sette/legge deg ned, nok væskeinntak. Har noen tendenser til det nå også, men håper ikke så blir like ille som sist.
 
Jeg har lavt BT i utgangspunktet og under sv.skapet har det vært veldig lavt. Typ 90/60 så her er det BT fall 24/7. Det jeg gjør er å spise og drikke jevnt og regelmessig. Farris er fint for det hjelper på saltbalansen i kroppen:)
Åsså er det lurt å ta seg tid når man reiser seg. Sitt på sengekanten og ikke hopp rett opp er lurt om morgenen når du våkner.
 
Jeg har hatt blodtrykk som har vært rundt 90-100/50-60 i svangerskapet, men ikke hatt noen plager som svimmelhet osv. Men det er helt sikkert forskjellig hvordan man opplever det. Fikk beskjed helt i starten at det var normalt med litt lavt BT i graviditeten, men at man skulle være flink og drikke mye..
 
Å drikke masse hjelper. Masse væske gjennom dagen forebygger. Når du opplever et fall, kan du også styrte en halvliter kaldt vann. Det får umiddelbart blodtrykket til å skyte oppover igjen. Legen min sa jeg burde ha en vannflaske med meg overalt.

Forrige svangerskap lå blodtrykket mitt mellom 70/40 og 90/60 omtrent hele tiden, og denne gangen har det ligget rundt 90/60. Jeg får beskjed om å spise godt med salt, og drikke drikke drikke (kjempegøy siden det også betyr tisse tisse tisse...)
 
Jeg går også rundt og halvsvimer, det er verst om morgenen, men kan komme når som helst ellers også. Jeg må sette meg ned i noen minutter, og så går det bra igjen. Holdt på sånn i forrige svangerskap også, så lenge du kjenner at du blir dårlig og rekker å sette deg ned er det ikke noe farlig, bare ubehagelig. Jeg måtte sette meg ned i heisen i morges, det syntes treåringen var veldig ugreit, så jeg kjenner det er litt vanskeligere denne gangen som jeg skal prøve å ikke skremme ham midt oppi blekt ansikt og kaldsvette.
 
Takk for svar dere:happy: Blodtrykket mitt lå på 110/60 når jeg var hos legen. Men er betydelig mye lavere om morgenen da jeg blir svimmel og blir kald og klam og svetter. Merker jeg får fall ila dagen også. Får bli flinkere å drikke masse vann gjennom dagen, også får jeg prøve meg på farris og salte kjeks:happy:
 
Back
Topp