Blodtrykksfall?

Lil-17

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Noen som sliter med det?
Har kun opplevd det en gang før, denne gangen var det verre.
Jeg sto og lente meg inntil en vegg, plutselig føler jeg meg veldig ør, rommet snurrer rundt, stemmene i rommet føles langt borte.. Jeg har besvimte en del ganger før av ulike årsaker, det føles som jeg var halvt bevisstløs og halvt ved bevissthet. Veldig ekkelt! Tok noen minutter før det gav seg.
Hva gjør dere når dere opplever dette?
Skal ikke til legen før i slutten av mnd'en, er så klart redd for at jeg skal besvime og falle på magen.

Jeg sliter med det. Dvs, slet verre med det da jeg var i jobb, det har roet seg nå. Nå får jeg tendenser til det hvis jeg reiser meg/beveger meg litt kjapt. Jeg må som regel stoppe og få satt meg/lagt meg til det går over :)
Ved sist svangerskap besvimte jeg hos en bruker som jeg hadde hjulpet med dusj. Jeg gikk rett i bakken og var borte litt, men heldigvis gikk det fint :) Da var jeg blitt varm, hadde nok drukket og spist lite. Det er fryktelig ubehagelig! :sorry:

Hvordan er blodtrykket ditt til vanlig?:)

Noen som sliter med det?
Jeg sto og lente meg inntil en vegg, plutselig føler jeg meg veldig ør, rommet snurrer rundt, stemmene i rommet føles langt borte.. Jeg har besvimte en del ganger før av ulike årsaker, det føles som jeg var halvt bevisstløs og halvt ved bevissthet. Veldig ekkelt! Tok noen minutter før det gav seg.
Skal ikke til legen før i slutten av mnd'en, er så klart redd for at jeg skal besvime og falle på magen.
Jeg sliter med blodtrykksfall. For min del får jeg det lettere om det er varmt for eksempel, så jeg prøver å holde meg unna varmen. Jeg kjenner også godt igjen det når jeg får det, så hvis det er mulig legger jeg meg ned, er ikke det mulig må jeg sitte og holde hodet litt lavt. Det er lurt å drikke masse, for å øke volum i blodårene. Hvis du skal reise deg, bruk litt tid på det. Eller hvis du skal stå i kø og lignende der du blir stående veldig lenge har jeg hørt at det er lurt å bevege litt på seg, småtrø litt. Jeg har ikke funnet noe som gjør at jeg unngår blodtrykksfall (bortsett fra lav temperatur) men jeg har greid å unngå å besvime. Håper du finner noe som hjelper for deg :)

Jeg kjenner ofte at jeg nærmer med å svime av om jeg er sliten, sulten og/eller for varm.
Ofte etter dusjing blir jeg svimmel og må fort ut av badet. Ikke behagelig.
Skjønner at du blir engstelig for å falle over! Det er jo skummelt.

Jeg sliter med blodtrykksfall. For min del får jeg det lettere om det er varmt for eksempel, så jeg prøver å holde meg unna varmen. Jeg kjenner også godt igjen det når jeg får det, så hvis det er mulig legger jeg meg ned, er ikke det mulig må jeg sitte og holde hodet litt lavt. Det er lurt å drikke masse, for å øke volum i blodårene. Hvis du skal reise deg, bruk litt tid på det. Eller hvis du skal stå i kø og lignende der du blir stående veldig lenge har jeg hørt at det er lurt å bevege litt på seg, småtrø litt. Jeg har ikke funnet noe som gjør at jeg unngår blodtrykksfall (bortsett fra lav temperatur) men jeg har greid å unngå å besvime. Håper du finner noe som hjelper for deg :)
Takk for tips! :) Var ikke lenge jeg sto i ro, 5 min max, får prøve å bevege meg dersom det skjer igjen.
Jeg kjenner ofte at jeg nærmer med å svime av om jeg er sliten, sulten og/eller for varm.
Ofte etter dusjing blir jeg svimmel og må fort ut av badet. Ikke behagelig.
Skjønner at du blir engstelig for å falle over! Det er jo skummelt.
Sist gang jeg opplevde dette, så hjalp det å spise/ drikke. Nå hadde jeg nettopp gjort det.
Nei, det er ikke behagelig.

Jeg sliter med det. Dvs, slet verre med det da jeg var i jobb, det har roet seg nå. Nå får jeg tendenser til det hvis jeg reiser meg/beveger meg litt kjapt. Jeg må som regel stoppe og få satt meg/lagt meg til det går over :)
Ved sist svangerskap besvimte jeg hos en bruker som jeg hadde hjulpet med dusj. Jeg gikk rett i bakken og var borte litt, men heldigvis gikk det fint :) Da var jeg blitt varm, hadde nok drukket og spist lite. Det er fryktelig ubehagelig! :sorry:

Hvordan er blodtrykket ditt til vanlig?:)
Oj! Høres fælt ut! Bra du kom fort til deg selv igjen! :)
Til vanlig svartner det når jeg reiser meg, men nå når jeg er gravid skjer det ellers også.
Dette skjedde da jeg var blant masse folk som jeg ikke kjenner, ganske flaut om jeg hadde besvimt :P
Har lavt blodtrykk til vanlig, nå de to siste gangene det har vært målt har det gåttt lenger og lenger ned. Sist var det 95/65, tror jeg det var.

Oj! Høres fælt ut! Bra du kom fort til deg selv igjen! :)
Til vanlig svartner det når jeg reiser meg, men nå når jeg er gravid skjer det ellers også.
Dette skjedde da jeg var blant masse folk som jeg ikke kjenner, ganske flaut om jeg hadde besvimt :p
Har lavt blodtrykk til vanlig, nå de to siste gangene det har vært målt har det gåttt lenger og lenger ned. Sist var det 95/65, tror jeg det var.
Da ligger du på samme nivå som meg ca, en stund siden jeg har målt det men :)
Da jeg enda jobbet skulle jeg sitte på huk og skiftet på et sår på ankel til en bruker for så å ta på støttestrømpe. Da jeg reiste meg svartnet det for meg, så jeg måtte bare bøye hodet nedover mens jeg lot som jeg klødde på leggen. Ville ikke at hun skulle merke noe :hilarious:

Det hjelper ofte å få hodet nedover hvis jeg kjenner at det svartner (føler ikke det hjelper hvis jeg kun er svimmel) :)

jeg hadde det sånn da jeg ventet andremann, da hadde jeg ekstremt lavt i jern i tillegg, kunne sitte på en stol og rommet snurra samt jeg så små prikker foran øynene. Måtte ha jernspøyter og fikk beskjed om å drikke mye vann, hvile og reise meg opp forsiktig

Heldigvis ikke hatt heftig blodtrykksfall nå i graviditeten, men har hatt det en del ganger før. Når jeg merker at jeg kommer til å svime av legger jeg meg rett ned på gulvet og beina opp. Kan være litt rart hvis man er ute blandt folk, men hvertfall er det lurt å prøve å sette seg ned. Jeg har også veldig lavt blodtrykk (var vel rundt 95/65 her også da de sjekka), så prøver å reise meg rolig og ta det med ro.

Noen som sliter med det?

Hei :)
Det er veldig ubehagelig å oppleve blodtrykksfall.
Grunnen til at vi besvimer er fordi hjernen ikke får nok blod. Da besvimer vi slik at hjernen skal komme på høydenivå med hjertet for å raskere føre blod til hjernen. Derfor kan det være svært effektfullt om du legger deg ned så fort du skulle kjenne disse symptomene. Hvis det er veldig vanskelig så kan du sette deg ned og ta hodet ned mellom bena.
[emoji4]

Da ligger du på samme nivå som meg ca, en stund siden jeg har målt det men :)
Da jeg enda jobbet skulle jeg sitte på huk og skiftet på et sår på ankel til en bruker for så å ta på støttestrømpe. Da jeg reiste meg svartnet det for meg, så jeg måtte bare bøye hodet nedover mens jeg lot som jeg klødde på leggen. Ville ikke at hun skulle merke noe :hilarious:

Det hjelper ofte å få hodet nedover hvis jeg kjenner at det svartner (føler ikke det hjelper hvis jeg kun er svimmel) :)
Heheh, høres nesten litt komisk ut, men ikke noe å le av :P

Hender meg også, av og til. Blir sjelden så ille som trådstarter beskriver, men guffent uansett.

Noen som sliter med det?
Jeg har vanligvis normalt blodtrykk. Var hos jordmor i går og ble målt til 90/50. Har vært mye plaget med hodepine noe jeg ikke vet om har en sammenheng. Merker hvis jeg tar meg et bad, varm dusj eller reiser meg for fort. Går jeg for lenge uten mat "svimler" jeg.

Back
Topp