Blodtrykksfall?

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
I dag sto jeg på badet etter å ha dusjet. Åpner alltid døren med en gang jeg er ferdig så jeg får lufta ut ordentlig.
Da jeg sto forran speilet og smurte ansiktet med ansiktskrem, kjente jeg at jeg plutselig ble litt varm. Så enda varmere. Deretter begynte det å svartne for øynene mine, det ble liksom prikker og mørkt og jeg ble svimmel.
Jeg "sprang" ut på gangen og satt meg på en krakk, men det ble bare mørkere og mørkere og tilslutt så jeg nesten ingenting! Det var skikkelig ekkelt :( Etter noen minutter gikk det over, men kvalmen hang litt lengre i da.
Så jeg lurer da på, var dette et blodtrykksfall? Og er det noe jeg bør gjøre for å unngå at dette skjer igjen? Er det farlig?
Opplevde aldri noe sånt i forrige sv.skap, så aner ikke hva dette er :)

I dag sto jeg på badet etter å ha dusjet. Åpner alltid døren med en gang jeg er ferdig så jeg får lufta ut ordentlig.
Da jeg sto forran speilet og smurte ansiktet med ansiktskrem, kjente jeg at jeg plutselig ble litt varm. Så enda varmere. Deretter begynte det å svartne for øynene mine, det ble liksom prikker og mørkt og jeg ble svimmel.
Jeg "sprang" ut på gangen og satt meg på en krakk, men det ble bare mørkere og mørkere og tilslutt så jeg nesten ingenting! Det var skikkelig ekkelt :( Etter noen minutter gikk det over, men kvalmen hang litt lengre i da.
Så jeg lurer da på, var dette et blodtrykksfall? Og er det noe jeg bør gjøre for å unngå at dette skjer igjen? Er det farlig?
Opplevde aldri noe sånt i forrige sv.skap, så aner ikke hva dette er :)
Høres veldig ut som et blodtrykksfall. Ikke farlig i seg selv, men veldig ubehagelig! Jeg blir også fort sånn etter en varm dusj om dagen:p Det kan også cære en kombo av litt dehydrering, lavt blodsukker eller at du er sliten. Hvis det skjer igjen vil jeg anbefale deg å sette deg på huk med hodet mellom bena (i den grad det går...). Eventuelt legg deg ned med bena opp på en stol eller lignende. Det viktigste er at du ikke faller!

Det hørtes ut som blodtrykksfall ja. Jeg har vanligvis lavt blodtrykk og får ofte slikt. Merker at varme og damp ved dusjing drigger blodtrykksfall. Bare ta det med ro neste gang du er i dusje/badet

Opplever tidvis det samme når jeg dusjer. Er nok blodtrykksfall. For meg hjelper det veldig å ikke dusje i så varmt vann og alltid spise og drikke litt (gjerne kjappe karbohydrater) før jeg dusjer. Og dersom du kjenner det komme igjen er det bare å få satt/lagt seg ned så fort som mulig så du ikke besvimer/faller.
Håper det var et engangstilfelle for deg og at du slipper å oppleve det igjen:)

Opplever det samme ganske ofte, og har svint av et par ganger!
Satt inn dusjkrakk i dusjen og har med et glass saft på badet når jeg dusjer med isbiter i. Drikker noe kaldt, får opp døra og venter med å kle på meg så går det bra :)

Har også opplevd det. Etter det har jeg dusja i kaldere vann, samt spist før jeg går i dusjen. Da har det gått fint. Da jeg fikk det kasta jeg håndkleet på gulvet og la meg ned der. Viktig å komme ned kontrollert, så ikke du faller og skader deg!

Hei!

Ja, det er blodtrykksfall.
Det er ikke farlig, så lenge du ikke besvimer og skader deg/faller veldig hardt på magen.

Det du kan gjøre for å unngå det, er å sitte mens du dusjer, skifte vekten fra ben til ben når du må stå (altså "vagge på stedet"), drikke MYE vann, spise litt mer salt, og lytte til kroppen.
Slapp av når du trenger det, og ikke dusj mens du er alene hjemme f.eks.
Ha med deg litt mat i veska, og sørg for å holde blodsukkeret jevnt.

Å kjøre bil bør du unngå om du kan, da et bevissthetstap kan bli fatalt for deg eller andre.

Det blir bedre etter fødselen! <3

Huff så ubehagelig :( men tydelig vanlig forekommende under graviditet når det er så mange som har opplevd det :o
Det har aldri skjedd meg, men det er sikkert greit å være litt obs på at det kan skje! Spesielt ettersom jeg alltid dusjer sååå varmt... Drikker som regel noen kopper med iskaldt vann etterpå da, ettersom jeg er så varm :P (elsker vannet på badet, det smaker så mye bedre enn det på kjøkkenet! ;))

Back
Topp