Blodtrykksfall

Trultemor2016

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Er det flere som av og til får blodtrykksfall? Sleit med det for noen år siden og etter jeg ble gravid har set kommet litt tilbake. Veldig ugunstig å stå alene i butikken når det kommer kunder som vil ha hjelp. Svetten står ut av panna og jeg ser tåkete og blir svimmel.
Noen som har tips til å forebygge mot det?

Legen min sa at det eneste som hjalp var hyppige måltider og mye væske.
Også det må å reise seg forsiktig.
Selv føler jeg meg uvell om jeg bare snur meg litt fort.
Men har konstant litt lavt blodtrykk

Hmm, matlysta finnes ikke så tvinger i meg litt mat i løpet av dagen. Drikke gjør jeg konstant. Reise meg sent må jeg bare hvis ikke sier det pang.
Huff, det må være ubehagelig å ha det sånn hele tiden. :/

Jeg har det likt. Har veldig lavt blodtrykk. Så må små spise heletiden for å holde blodsukkeret jevnt, om ikke faller jeg i bakken.. Plagsomt! Har lavt blodtrykk til vanlig, men enda lavere når jeg ble gravid..

Jeg har også lavt blodtrykk til vanlig og har allerede gått en gang i bakken! (På legekontoret av alle plasser!!!!)
Spis og drikk jevnlig, ikke bøy deg ned mye, reis deg opp forsiktig + +

Støttestrømper og vann :)

Jeg Besvimer hele tiden. Alle veier. I barnehagen, hjemme, på sykehuset, og på venterom om jeg må stå. Men jeg blir behandlet for høyt blodtrykk. Så går på medisiner. Og nå har jeg fått beskjed om å trappe ned på medisinene pga blodtrykksfall jeg har hatt. Ellers har jeg ingen råd annet enn de du allerede har fått.

Jeg har alltid slitt med det, men nå har det vært veldig mye ei stund :/ alle tipsene over her: drikk mye vann, reis deg sakte og få i deg mat. Jeg får også blodtrykksfall hvis jeg står for lenge i ro, for eksempel i kø på matbutikken eller hvis jeg står lenge å kager mat - da hjelper det veldig å småtrippe med beine/skifte vekt på dem hele tiden :-) ellers så har jeg hørt at mange sier at lakris hjelper, og har prøvd det litt i det siste hvis jeg blir veldig svimmel, og det virker til å funke :-)

Back
Topp