Blodtrykksfall....

Glucusa

Forelsket i forumet
Jeg har i teorien litt høyt blodtrykk, men nå har jeg fått plutselige bl.trykksfall (varer 10-15  min) Legen kaller de anfall pga de ikke hører til hverdagstrykket mitt...(sirkulasjonssvikt)

Jeg blir kjempe kvalm, svimmel, skelven, verk i kroppen, hjertebank... rett før jeg går i bakken ( har hatt de 3 ganger den siste uken)

Er det noen andre som har det sånn i svangerskapet eller hatt det i tidligere ???
Noen gode råd mottas med takk :)
 
Ikke kjent noe til det.. Håper du får noen gode tips av noen av de andre jentene.
Vil tro det hjelper å ta det med ro, drikke rikelig med vann, men skal ikke si det helt sikkert.
Lykke til! 
 
Jeg har også høyt blodtrykk, og har i perioder gått på medisiner for det.
Har opplevd flere blodtrykksfall etter jeg ble gravid, prikker for øynene og følelse av at jeg skal besvime. Har ikke blitt kvalm dog, og det har gått over etter et minutt eller to.

Hjertebanken derimot holder på å gjøre meg ko-KOOO!
 
Jeg var plaget med dette i mitt 1 svangerskap, og hadde til min forskrekkelse mitt 1 anfall i går, ja det kan faktisk kalles et anfall...Tok morgenstellet på guttungen før det var jobb og bhg...under stellet kommer dette kastet over meg..og jeg må ned for telling, og ender med å få kastet av meg alle klærne i ren forvirring og heteslag. Det tar litt tid for meg å få meg selv og guttungen i gang igjen, men vi får det til på et vis! Og så begynner man og fryse og er skjelven en god stund i etterkant.Og mat er erfaringsvis veldig godt å få i seg, her endte det innom statoil for ei pølse etter levering i bhg. Jeg som trodde jeg kanskje slapp dette her, i dette svangerskapet, for forrige gang ga det seg ikke før det var igjen bare noen uker før fødsel :(((
 
uff, det var jeg sterkt plaget med fra 2 trimester av i forrige sv.skap 

kunne ikke sitte lenge, ligge på ryggen, o.l. 

det som hjalp var lakris (type panda lakris hjalp meg).  det er helt j***** og håååper jeg slipper unna denne gangen, og jeg håper det gir seg hos deg snart! 
 
Jaaaaaa, jeg er gjennom bløt på sekunder !!!!! helt utrolig at så mye vått kan komme ut så fort.... ;)

 
Skjønner at mat kan bidra godt med for å mildne anfallene....noe som egentlig hjelper meg lite...har diabetes,og når jeg er gravid så er blodsukkert så kontrollert at det er begrensninger på når jeg kan spise og hva.... men kan det hjelpe med bare et glass vann eller noe ???
 
aner ikke hva annet som kan hjelpe, men jeg ville ringt lege eller jordmor og spurt. 

 
Var som sagt på badet når dette skjedde i går, tenkte at jeg er nødt til å få i meg vann..men jeg var så kvalm at vann ikke var til å få ned, for da hadde jeg begynt og kaste opp, oppi alt dette her. Men vi er forskjellige alle mann, så man må nesten finne noe som passer seg best...Skjønner at ikke du med diabetes kan få i deg hva som helst! Men jeg vet hva du gjennomgår, og godt er det ikke!
 
Skal tilbake til legen om en uke og da har jeg gått med 24 BT, så satser på å få litt bedre veileding da....idag var det bare i hu og hast for å finne ut hvorfor jeg fikk anfallet...

Off... må si at jeg syntes dette var veldig ekkelt og vondt...kroppen verker fortsatt :(

Men tusen takk for alle gode svarene, godt å høre at det ikke bare er meg :)
(ønsker ikke at dere skal ha det altså)
 
Jeg har blodtrykksfall, og det har jeg slitt med i omtrent to år nå. Det som fungerer her er regelmessig inntak av væske, altså vann. Og når du begynner å kjenne den følelsen, av at du skal stupe, flimmersyn, kvalm, kaldsvette og alt det der burde du prøve å tråkke fra skikkelig i bakken, knipe leggene. Grunnen til det er at du må skyte blodet tilbake opp i hodet. 

Det høres kanskje rart ut, men det fungerer faktisk her.
Og drikke regelmessig, og MYE! Spiser også masse jernholdig mat! Viktig :o)

Håper det hjelper!
 
Og om det først er for sent, og du blir sånn.. LEGG DEG NED, med bene hevet. Da går det fortere over. Ligg rolig og kom til hektene igjen før du begynner å styre med å få i deg vann osv!
 
Blodtrykket mitt har sunket fra ca 120/80 til rundt 105/70.. 
Har hatt det sånn som du beskriver i noen uker nå. Vil ikke kalle det anfall da det er sånn hele tiden. Hver gang jeg reiser meg må jeg stanse i et par sekunder fordi synet blir borte og hodepine, hjertebank, svimmelhet og utmattelse er helt vanlig.. Håper at alt normaliserer seg nå som jeg har begynt å få i meg jern, vitaminer og omega3 


 
Back
Topp