Blodtrykket

Sommer2016

Forelsket i forumet
Hei!

Jeg sliter med LB. Svimmel og svartner for meg ofte.

Var hos legen i uke 15 og BT var 90/50.

Har spist litt lakris og tror det hjelper.
Denne uken så har jeg svimt av 1 gang og det har gått rundt for meg flere ganger. Jeeg kom plutselig på at jeg ikke har spist lakris den siste uken.

Vet dere når man får mer normalt BT ila svangerskapet? Er jo mest i begynnelsen den ofte er lav.

Jeg spiser masse salt, prøver å drikke masse vann og tar 3-4 drops med lakris hver dag ( ikke bra med for mye)

Andre tips og erfaring når det går over?

Hva er deres og i hvilken graviditetsuke?

Hei!

Jeg sliter med LB. Svimmel og svartner for meg ofte.

Var hos legen i uke 15 og BT var 90/50.

Har spist litt lakris og tror det hjelper.
Denne uken så har jeg svimt av 1 gang og det har gått rundt for meg flere ganger. Jeeg kom plutselig på at jeg ikke har spist lakris den siste uken.

Vet dere når man får mer normalt BT ila svangerskapet? Er jo mest i begynnelsen den ofte er lav.

Jeg spiser masse salt, prøver å drikke masse vann og tar 3-4 drops med lakris hver dag ( ikke bra med for mye)

Andre tips og erfaring når det går over?

Hva er deres og i hvilken graviditetsuke?

Har aldri hørt at de anbefaler folk å spise lakris for å få opp blodtrykket? Det er riktig nok anbefalt å begrense lakrisinntaket ved høyt blodtrykk, men så må man ta i betraktning de kunstige søtningsstoffene og sukkeret som også er i lakris.

Mitt blodtrykk er like lavt som ditt og jeg er i uke 20. Det eneste som hjelper er å spise regelmessig og drikke mye! Jeg drikker kanskje 2 - 2,5 liter om dagen nå etter at jeg ble gravid. I tillegg så handler det jo om å ta oppreisning gradvis. Har jeg låge på sofaen eller i sengen setter jeg meg først sakte opp, sitter en stund, og deretter reiser jeg meg sakte opp og står en liten stund før jeg begynner å gå :) Da unngår vertfall jeg ortostatisk blodtrykksfall :)

Uansett lite kjekt å ha det sånn, så viss du fortsetter å svime av osv ville jeg tatt det opp med legen :)

Så flink du er som drikker så mye vann :) Sliter selv der, men drikker det jeg klarer.

Litt drops med lakris uten søtningsstoffer når man ikke spiser annet godis bryr jeg meg ikke om ;) Men mye lakris er selvfølgelig ikke bra .

Skal til legen imorgen, så skal høre om jernlageret er normalt da det også kan spille inn.

Nok av små plager man skal i graviditeten :)

Men lavt BT er vel bedre enn høyt, hihi :)

Viktig at det er ordentlig ren laksris, ikke bare sukkertøy med lakrissmak (men det visste du sikkert) :) Jeg fikk beskjed fra jm sist at blodtrykket ofte går opp litt fra uke 20.. Jeg hadde 90/60, men i uke 19 var det tilbake på normalen min 110/60..:) Ser du skriver at du spiser masse salt - husk at for mye saltholdig mat heller ikke er bra for kroppen..:)

Høres ut som slik jeg hadde/har det.. men mitt problem er for lite jern da blotrykket har stabilisert seg ;) jeg drikker masse å merker at det hjelper masse med regelmessig mosjon og MASSE! drikke.. har jeg ikke mosjon elr drikker lite blir det helt svart bare jeg skal sette meg opp i sofaen ;)
Håper di finner ut hva det kan være og veilede deg ut i fra det :)

Har også lavt blodtrykk. Jeg skriver under på det å drikke masse masse :) er omtrent det eneste som hjelper meg! Håper det stabiliserer seg etterhvert!

Jeg hadde 85/55 i første trimester, men har gått opp til 90/55 nå (18+2).

Har vært litt svimmel, men har heldigvis ikke hatt de store blodtrykksfallene :)

Takk. Jern nivået er bra. 2-3 drops med ekte lakris og masse vann ser ut til å hjelpe! Samt ser jeg må bli flinkere til å spise mer mat, hehe ;)

Jeg sliter også med litt lavt blodtrykk, og kan bli veldig svimmel.
Måtte seg meg ned midt på kjøpesenteret under juleshoppingen, for å unngå å svime av.
Ikke noe gøy når jeg var der alene med barna mine.
Merker det spesielt når jeg drikker lite.
Skal til jordmor imorgen, høre om noe hjelper.

Håper du vil føle deg bedre etterhvert! :-)

Jeg sliter også med litt lavt blodtrykk, og kan bli veldig svimmel.
Måtte seg meg ned midt på kjøpesenteret under juleshoppingen, for å unngå å svime av.
Ikke noe gøy når jeg var der alene med barna mine.
Merker det spesielt når jeg drikker lite.
Skal til jordmor imorgen, høre om noe hjelper.

Håper du vil føle deg bedre etterhvert! :)

Takk, mye bedre nå :) Husk og sjekk jern nivået siden kan kan bli slapp og svimmel av det!

Vann er gull, men smaker vann. Haha. Masse isbiter i hjelper!

Var hos jordmor forrige uke. fikk LBT 80/55. Hun sa at jeg er nødt til å begynne med jerntabletter og vitamin C. Har begynt med de allerede, men merker ikke forskjell ennå. Er fremdeles svimmel, men håper det gir seg etterhvert.

Back
Topp