Blodtrykk....

3snart4

Blir kjent med forumet
Hva ligger deres blodtrykk på nå? jeg er 26+3 i dag å ligger på 100\50...

hva er vanlig blodtrykk? jordmor sa blodtrykke mitt var lavt...[8|]

Når jeg var på kontroll sist lå blodtrykket mitt på 112/64 og jormorda sa det var veldig fint. Er ikke helt sikker på hva som er vanlig jeg...

Var hos legen på mandag og da lå det på 132/78 noe som er fint for meg[:)]

Mitt er 100 / 60, og det er lavt.
Men nå er det ikke alle som merker noe til at de har lavt blodtrykk da... Har ei veninne som nettopp fikk baby, og hennes blodtrykk lå på 90 / 50, uten at hun hadde noe problemer med det. Kommer ann på hva blodtrykket ditt ligger på normalt.

Jeg merker godt at mitt er i laveste laget. Mye svimmel og vondt i hodet.

sist lå mitt på 83/63, og jeg merker det[&:] Blir veldig fort sliten, slapp og svimmel[:'(]

det er vist veldig vanlig at gravide har lavt blodtrykk, ihvertfall det legen min sa, for har det selv, og det var null problem... [:)]

På første kontroll hadde jeg 128/78, og på andre kontroll hadde jeg 128/74... Aner ikke hva det betyr, men legen sa iallefall at det var helt fint...[:)]

Da jeg var hos legen i forrige uke målte hun blodtrykket mitt hele 6 ganger. Det ble noe lavere for hver måling, men det var i alle fall sånn at hun ville ha meg på 24 timers overvåking av blodtrykket. Så nå går jeg og venter på henvendelse fra sånne mennesker som skal sette på meg sånn utstyr.. Lurer på om hun skrev 135/90 eller noe på helsekortet mitt.

ORIGINAL: stort og lite gull

ORIGINAL: _Eva_

Da jeg var hos legen i forrige uke målte hun blodtrykket mitt hele 6 ganger. Det ble noe lavere for hver måling, men det var i alle fall sånn at hun ville ha meg på 24 timers overvåking av blodtrykket. Så nå går jeg og venter på henvendelse fra sånne mennesker som skal sette på meg sånn utstyr.. Lurer på om hun skrev 135/90 eller noe på helsekortet mitt.

De skriver alltid det laveste (skal ihvert fall gjøre det)
Undertrykk over 105 betyr innleggelse her [>:]
Over 85 blir regnet som høyt, over 90 blir regnet som sykt (i følge internasjonal standard)
Hilsen høyt-blodtrykks-dronninga [;)]
Forresten: Velkommen i min og Durken sin høytblodtrykksklubb [8D]

Greiene var jo at jordmor målte blodtrykket mitt til fint (120/70 tror jeg) i starten av august. Men hun brukte en annen greie rundt armen.. noe som legen mente var unødvendig.. så ja. Er litt forvirret jeg. Sikkert ikke så dumt å måle over lengre tid..

Har aldri målt blodtrykket noe særlig før, så det får være lege/jordmors oppgave å tenke på sånn.. men arvelig belastet er jeg jo da, i og med at både mamma og pappa går på blodtrykksregulerende medisin..

Så beæret jeg er av å få være med i klubben deres [:D]

Jeg var hos legen i går, nå ligger blodtrykket mitt på 110/70, mot tidligere 90/60. Jeg har det mye bedre nå, er ikke så svimmel som jeg var i en periode. 

Siste måling var hos JM (begynnelsen av denne mnd) og da var BT mitt 105/70... helt supert i følge JM. [:)]

140/70 var mitt forrige gang, og det var fint. Det er spesielt undertrykket (det laveste tallet) som avgjør om blodtrykket er høyt eller lavt.

Jeg også har utrolig lavt blodtrykk.
Men både lege og jordmor sier at det ikke er noe farlig at det er lavt.
Så tror ikke du skal beskymre deg.=)

138/70++++ et eller annet.. Var visst i grensa til å kunne bli høyt, men blodtrykket mitt har vært sånn siden første kontroll..

Sist var det 94/52. 

90/60 har jeg hatt på begge målinger..:)

Back
Topp