Blodtrykk!!!

ascona A

Glad i forumet
Hei jenter!

jeg lurer på hvodan blotrykket deres er nå litt godt uti svangerskapet?

Var hos JM i dag og hun målte blodtrykket mitt til litt for høyt i dag...det lå på 135/80 [&:]så jeg skal sjekke det igjen om ca 14 dager... Sist var det på 130/80 og i starten av svangerskapet var det på 130/65 noe dem synes var litt for lavt igjen... Jeg blei litt urolig etterpå[:-]

bare meg med disse verdiene kanskje???[8|]

Jeg har også litt høyt blod trykk så jeg er inn til sjekk hevr 14dag... :)

men vet ikke hva som er normalt og ikke normalt

Jeg he ganske låkt...

85/50   ,   95/60    he mine to siste vert.

har lagt stabilt på 105/60 hele svangerskapet... hadde 113/70 like før jeg ble gravid...

Jeg ligger også på rundt 110-118/60-70, og har bare fått høre at blodtrykket er kjempfint.

Så lenge du bes komme inn igjen for å sjekke, så blir du jo fulgt opp...og det er jo betryggende.
Helt sikkert ikke noe å tenke på...

ORIGINAL: ny leigebuar i magen

Syns du har eit heilt fint blodtrykk, eg. Verken høgt eller lågt.

sign

Mitt er på 98/60... før det lå det på 105/50.. ikke helt topp har jeg forstått! [&:]

Mitt blodtrykk har låge på 140/60 og 140/64. Sånn har trykket ligget rundt hele tiden. Så både lege og jm sier det er heilt ok BT siden det er det jeg har ligget på hele tiden.

ORIGINAL: ascona A

Hei jenter!

jeg lurer på hvodan blotrykket deres er nå litt godt uti svangerskapet?

Var hos JM i dag og hun målte blodtrykket mitt til litt for høyt i dag...det lå på 135/80 [&:]så jeg skal sjekke det igjen om ca 14 dager... Sist var det på 130/80 og i starten av svangerskapet var det på 130/65 noe dem synes var litt for lavt igjen... Jeg blei litt urolig etterpå[:-]

bare meg med disse verdiene kanskje???[8|]

Jeg syntes ikke det var noe alarmerende høyt blodtrykk akkurat.. det var jo helt innenfor normalen!! dersom undertrykket ditt øker til nærmere 90/95 så hadde jeg reagert, men ikke på et blodtrykk som ligger på det du har! Tror ikke du har noe å bekymre deg for altså, men fint at de følger deg opp da!!

Mitt blodtrykk er ganske lavt og har ligget på 90/45 hele svangerskapet, men jeg har et litt lavt blodtrykk til vanlig så jeg er vant til det!! :)

Jeg har ligget på 114/58 hele tiden... legen har ikke sagt noe så jeg regner med det er greit...aner ikke hva som er bra eller ikke.

Eg hadde 130/80 sist gong, og JM sa det var heilt fint. Det har lagt på ca. 110-120/70-75 ved dei førre kontrollane, trur eg.

Jeg hadde litt for høyt sist kontroll. Da var det 130/87, og da var det undertrykket som var for høyt. Hadde i starten av svangerskapet 126/67. Jeg ble 50% sykmeldt for å ta det litt med ro, så skal det kontrolleres igjen i neste uke..

tusen takk for alle svar!!!!!!!!!!!!

kjempe koselig med så mange svar

jeg har lavt blodtrykk og er svimmel som fy...
det har vært nede i 90/40, men ligger stort sett på 90/50

Jeg ligger på 120/70, har gjort det under hele svangerskapet

ORIGINAL: Hildegt10

Du har kanskje litt høyt blodtrykk, men ikke mye! Og det kommer veldig an på hvordan blodtrykket ditt var før du ble gravid. Jeg har veldig variabelt blodtrykk, men de siste gangene har både under- og overtrykk vært stigende. I dag var jeg på kontroll på Ullevål og hadde trykk på mellom 165/88 og 140/90. Jeg ble 100% sykemeldt med beskjed om å ta livet fullstendig med ro. Jeg håper det roer seg nå...!
Det skal legges til at jeg hadde ganske lavt trykk før jeg ble gravid.. 100/55

Har hatt undertrykk på 60/65 hele veien så det var derfor hun reagerte sånn på blodtrykket mitt når undertrykket var steget til 85. jeg jobber 20% og skulle ikke jobbe mer enn dette fram mot termin.Skal gjøre som deg,ta livet litt med ro[:)]

Krysser fingrene for at det synker på oss begge[;)]

Mitt ligger på 110/65 som regel..

Ligger på rundt 90/50 her.. men det er jo litt lavt da..!

I jule ferien hadde jeg plutselig 180/100, så jeg havnet på obs på føden, men det ble normalt igjen i løpet av natta...
På tirsdag lå det på 130/80.
Skal ta det med ro, men de mener jeg skal jobbe fullt[&:]

Back
Topp