blodtrykk

litlå

Gift med forumet
Hva ligger deres blodtrykk på? legen min sier at jeg har lavt blodtrykk, og mitt er 100/55

Mitt er på 99/62
Jordmor sa det var helt fint

135/75, helt fint. Det er hviletrykket som de ser mest på (det bakerste tallet). 55 var kanskje en smule lavt, men de fleste får lavere blodtrykk når de er gravide. Føler du noe ubehag med å ha så lavt blodtrykk? (svimmel når du reiser deg brått el.l?)

blir faktisk ofte svimmel, og får sånn nesten besvimelser hvis jeg står lenge i kø i butikken osv... da begynner det å svartne,, så da må jeg bare sette tralla til sides og komme ud i frisk luft og sette meg ned, er over på under ti min, men kjedelig da. sliter me hodeverk også, spesielt morgen og kvell..[:@]

Sa jordmor noe om hva du kunne gjøre for å øke blodtrykket ditt? Vet at lakris får blodtrykket opp, for det har jeg fått streng beskjed om å holde meg unna når jeg er gravid. Ellers har jeg null peiling på for lavt blodtrykk, men er nesten ekspert på for høyt[:D]

Sist jeg var på svangerskapskontroll hadde jeg et blodtrykk på 85/55, og det er veldig lavt. Legen sa at det var så og si akurat høyt nok til å holde "systemet" i gang. Ligger på ca 100/60 til vanlig, men har gått ned i det siste. Legen sykemeldte meg i 3 uker slik at jeg skulle bli uthvilt. Det har vært en travel sommersesong på hotellet. Men nå går alt mye bedre[:)]

Ha en fin kveld, jenter[;)]

har lakris dilla, men prøver å begrense det... men fikk beskjed om at kaffi vil hjelpe, det er jo noe jeg bare måååå ha daglig uansett

ellers ingenting å gjøre tror jeg... noen som har andre råd??

Jeg ligger på 108/60. Han sa det var litt lavt..

Back
Topp