Blodtrykk

borga001

Elsker forumet
For 2 dager siden tok jeg av 24 timers registrering av blodtrykket. Har ikke fått høre noe resultat enda. Er det normalt å vente i flere dager på resultatet?

Jeg har alltid hatt time rett etter jeg har tatt det av. Men kan hende legen vil se på det først og kanskje prate med noen andre før han/du bestemmer om det bør settes inn tiltak.. ta en tlf å hør

Enig med overnevnte. Resultatet får legen med en gang, så det burde ikke være noen grunn til at du må vente.
Men det kan være at legen vil konferere med en kardiolog før du får svaret, mest fordi at legen kanskje vil kunne gi deg en god forklaring på hva resultatet vil bety for deg og hvilke tiltak som eventuelt skal settes inn. Ta en telefon og spør, når de åpner igjen :)

Fikk resultatet idag, og fikk til svar at blodtrykket var tilfredsstillende. Men greia er at jeg går på adalat oros, og hun mente kanskje at jeg måtte bytte til trandate istedet. Har gått på disse før, og fikk masse ekle bivirkninger av de. Noen med erfaring som vet hvorfor jeg må bytte?

Fikk resultatet idag, og fikk til svar at blodtrykket var tilfredsstillende. Men greia er at jeg går på adalat oros, og hun mente kanskje at jeg måtte bytte til trandate istedet. Har gått på disse før, og fikk masse ekle bivirkninger av de. Noen med erfaring som vet hvorfor jeg må bytte?

Har ikke erfaring med adalat oros selv, men fant dette utsnittet fra felleskatalogen da jeg søkte opp adalat oros:

«Graviditet: Skal ikke brukes under graviditet med mindre kvinnens kliniske tilstand krever det. Skal kun brukes ved alvorlig hypertensjon hvis kvinnen ikke responderer på standardbehandling. Blodtrykket skal overvåkes nøye, også ved samtidig administrering av magnesiumsulfat, pga. mulig kraftig blodtrykksfall som kan skade mor og foster. Adekvate og velkontrollerte studier hos gravide er ikke utført. Det foreligger ikke tilstrekkelig informasjon til å utelukke bivirkninger hos foster/nyfødte.»

Legger ved link her:

https://www.felleskatalogen.no/m/medisin/adalat-oros-bayer-ab-545737

Back
Topp