Blodtrykk...

Tupp3

Forelsket i forumet
Mailykke 2018
altså, dersom jeg alltid har lavt blodtrykk, både før graviditet og nå i graviditeten.. Men så plutselig er blodtrykket fint og bra nå, har jeg da egentlig litt høyt blodtrykk nå, for å være meg? Eller er det ikke sånn med blodtrykk? :blackeye::rolleyes:

Jeg lurte på det samme på siste kontroll for da ble blodtrykket mitt målt som 93/73... jeg har alltid ligget litt lavt men ettersom det er «normalen» for meg så bekymret ikke dette legene.
Fikk beskjed om at 120/80 er vel normalen men at de blir mer bekymret for de med for høyt blodtrykk enn med det med for lavt. For lavt er mer ubehagelig er farlig...Drikker MASSE vann og det hjelper så har i det siste ligget på 110/60-115/70 :)

Så etter det jeg forstod da jeg ble målt 123/83 på en sjekk så er ikke det for høyt for meg men heller normalt ettersom jeg ligger lavt fra før.

Vet ikke om det svarte på spørsmålet ditt :P

Jeg lurte på det samme på siste kontroll for da ble blodtrykket mitt målt som 93/73... jeg har alltid ligget litt lavt men ettersom det er «normalen» for meg så bekymret ikke dette legene.
Fikk beskjed om at 120/80 er vel normalen men at de blir mer bekymret for de med for høyt blodtrykk enn med det med for lavt. For lavt er mer ubehagelig er farlig...Drikker MASSE vann og det hjelper så har i det siste ligget på 110/60-115/70 :)

Så etter det jeg forstod da jeg ble målt 123/83 på en sjekk så er ikke det for høyt for meg men heller normalt ettersom jeg ligger lavt fra før.

Vet ikke om det svarte på spørsmålet ditt :p
Joo, ja.. litt :D Jeg er i fin form da, så bekymrer meg ikke egentlig :)

Nei. Blodtrykk måles i absolutte verdier, ikke relative. Det er ingen fare for deg at ditt har økt, så lenge du er innenfor grenseverdiene. :)

Men, tendensen kan tilsi at du bør følge med litt, så ikke det stiger ennå mer.

Sniker... Det er helt normalt at man får et høyere blodtrykk enn vanlig ved slutten av graviditeten!
Det er ofte litt lavere enn normalt på begynnelsen og litt høyere en normalt på slutten..:happy:

Jeg skulle akkurat til å si det samme som «heltgrønn».. min jordmor klødde seg i hue da jeg var der på kontroll i uke 32 fordi blodtrykket mitt fortsatt var synkende.. hun sa også at det var vanlig at det gikk nedover til å starte med, for så å gå oppover igjen mot slutten.. hun sa riktignok at det ikke gjorde noe at jeg hadde så lavt blodtrykk da.. på sist kontroll (uke 36) hadde det steget, og hun virket fornøyd med det :) men nå mot slutten sjekkes vi jo så ofte, så tror ikke du trenger bekymre deg for høyt bt.. :)

Back
Topp