Blodtrykk

Minimarmor

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2025 ❄️
hvor høyt/lavt er deres blodtrykk?
Var hos Jordmor i dag, og da hun målte blodtrykket sa hun bare at det var fint. Da jeg kom hjem tittet jeg på helsekortet mitt, og så det stod 90/60 på blodtrykk.
Er det normalt? googla litt, å da fikk jeg opp at d kunne være lavt. men mulig alder og det faktum at jeg er gravid spiller en rolle?

hvor høyt/lavt er deres blodtrykk?
Var hos Jordmor i dag, og da hun målte blodtrykket sa hun bare at det var fint. Da jeg kom hjem tittet jeg på helsekortet mitt, og så det stod 90/60 på blodtrykk.
Er det normalt? googla litt, å da fikk jeg opp at d kunne være lavt. men mulig alder og det faktum at jeg er gravid spiller en rolle?
Det er nok ganske normalt at det blir lavere i graviditet.

Tidligere sv.skap har jeg alltid hatt "vanlig"blodtrykk 100-110/60-70 så derfor jeg ble så overrasket nå

Vanlig at det går ned i svangerskapet, og de gjør ikke så mye med det. Ihvertfall ikke her. Bedre med lavt enn høyt, men man kan bli ganske svimmel av det så drikk mye vann.

Mitt var rundt der hele forrige svangerskap og har det innimellom nå og.
Til vanlig har jeg 125/80

hva er ditt på?
Det var 105/60 sist jeg ble målt. Ikke så langt unna ditt blodtrykk :)
Ble selv litt sjokka siden jeg til og med hadde litt forhøya blodtrykk rett før jeg ble gravid (140/90), men ble betrygget med at lavere blodtrykk var normalt ved graviditet. :)
Og når jordmora di ikke ga uttrykk for at noe var unormalt regner jeg med at du kan føle deg trygg på at det er helt normalt :)

Målte hos legen i går. Den var 110/70.

Back
Topp