Blodtrykk

Lykke

Flørter med forumet
Hei hva ligger dere på?

Jeg ligger alltid på 110/60 nå de siste ukene har jeg ligget på 145/85

Får ofte hjerteklapp og er veldig anpusten.

Noen andre?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hei!

På de første kontrollene var det alltid på 110/70, nå på fredagen var det på 110/50. Jordmora var veldig fornøyd.
Har du fått noen råd hva du kan gjøre for å få det ned?

Nei. Var der fordi jentungen har vært syk i to uker så var hos en som hadde legevakt.
Hun sa det var for høyt men hadde ikke noe i urinen å pulsen til babyboy var fin.

Fikk beskjed om å dra til fastlegen med engang han kom tilbake fra ferie.

Men kan ikke la være å bli stressa. Sist hadde jeg normalt hele graviditetn...

Det skjønner jeg veldig godt at du blir litt stressa! Jeg er bekymra for alt mulig rart for tida.
Når kommer fastlegen din tilbake da? Kan du ikke kontakte jordmor i mellomtida?

Ingen andre som har høyt med tips her? :)

Ligger jevnt på ca 110/60

Jeg har ligget på 110/70,men ser sist var d på 120/80... Mn er d høyt?? Trodde d var helt normalt jeg:-) hehe...

Jeg lå på 145/85 det er høyt når man ligger på 110/60 til vanlig man går som regel ned når man er gravid:(

Jeg ligger på ca samme som deg, 140-150/70-90. Er på hyppigere kontroller for å måle det, og sjekke for protein i urinen pga fare for svangerskapsforgiftning. Men jeg hadde høyt blodtrykk sist også, men alt annet var fint. Prøver å ikke gjøre så mye husarbeid og ikke stresse, burde vel blitt flinkere til å kutte ut kaffen, og gå korte turer. Lurt å ligge flatt minst et par ganger om dagen.

Jeg ligger på 105/60..Tallet sier meg egentlig ingenting, men fikk vite at det var litt lavere enn optimalt..

Back
Topp