Blodtrykk

Hadde 120/66 på kontroll i dag :)

Mitt ligger på det beste på 90/60, men det er ofte lavere. Har vært målt nede i 70/55. Så det med å være svimmel vet jeg alt om :) Og jeg er iskald hele tiden! Det er jo betryggende at det ikke er farlig, men plagsomt er det. Spesielt siden dette er et "problem" jeg har når jeg ikke er gravid også.

Har alltid hatt lavt blodtrykk. Hadde 100/60 ved forrige kontroll. Fikk sammebeskjed som ved tidligere anledninger at lavt blodtrykk er bedre enn høyt. Unngår svimmelhet ved å reise meg opp rolig... Men innimellom glemmer man seg jo.

Sist gang jeg målte det lå det på 90/70. Det er lavt for første gang i de svangerskapene jeg har hatt. Kan jo fort snu da men

Hadde 134/70 idag, det var andre måling. Første var høyere. Legen synes det var litt for høy...

90/70 sa legen sist. har hatt noen svinnelhetsanfall når jeg reiser meg, så tar det rolig opp fra stoler og slikt nå.

85/50 her. Lavt.. dårlig kombinasjon med lave jernlager:confused:

Man venner seg til det da. . Fikk brålavt bt med førstemann, og det normaliserte seg aldri. ...!

Jeg tok BT mitt på jobb og hadde bare sittet i ro noen minutter (har en veldig fysisk aktiv jobb). Vanligvis ligger jeg på 120/80 men nå var trykket mitt 102/58. Det er ganske lavt mtp tidpunkt på dagen og aktivitetsnivå, hadde vært noe annet om det var om morgenen etter en natt i sengen. Føler ofte at jeg svimler litt når jeg reiser meg raskt og det blir litt svart oppi topplokket. Det går heldigvis fort over og har ikke blitt noe problem. Ganske vanlig etter som jeg har forstått..

Back
Topp