Blodtrykk

lillemeg87

Flørter med forumet
Var hos legen nå på en kjapp time pga sykemelding. Hun spurte om alt gikk fint å da fortalte jeg henne at jeg hadde vært utrolig svimmel-hun sjekket blodtrykket mitt.
Hun sjekket flere ganger å ringte overlegen på Gyn.avd.
Har ett blodtrykk på 80/55- av å til sank det plutselig å var nede på 80/46 o.l
Skjønner at dette er llavt. Men hvor lavt er det?

Overlegen på gyn. sa at jeg måtte drikke mye vann, bruke støttestrømper heeeeele tiden, ligge mye, ikke styre med noe o.l
Ny time for sjekk av blodtrykk 29/5

Usj ja det var litt lavt Beate! Ihvertfall overtrykket! Og det siste undertrykket.. Har du drukket mye vann i det siste da? Hvordan var pulsen din da? 

God bedring:) 

Er ikke verdens flinkeste til å drikke vann.skal innrømme det :P
Pulsen sa hun ingenting om så regner med den var fin....

Hmm okei, for vanligvis hvis hjertet har lite blod å pumpe rundt (lite væskeinntak) så stiger pulsen fordi hjertet må pumpe rundt blodet fortere..

Bare å finne fram vannmuggen da :)
Får håpe det ordner seg :)

Jeg hadde lavt sist, 95/54 tror jeg. Legen lurte nesten på om det var liv i meg :) Bra de følger med deg litt ekstra da, håper det stabiliserer seg på ett litt lavere nivå for deg :)

Godt det ikke bare er meg som er svimmel. Forrige gang jordmor målte blodtrykket mitt var det på 81/48, men hun sa ikke noe annet enn at det var lavt...?

Supermamma* skrev:
Godt det ikke bare er meg som er svimmel. Forrige gang jordmor målte blodtrykket mitt var det på 81/48, men hun sa ikke noe annet enn at det var lavt...?

Det er vanlig med lavt BT til unge damer, så du trenger nok ikke å tenke på det! (Legen min dro bare en liten spøk, var ikke faretruende lavt liksom) Drikk litt vann og rør deg litt så går det fort litt opp! Jeg har nesten alltid lavt BT uten at jeg føler meg svimmel, men har lært meg å reise meg saaakte da ;)

Et vanlig blodtrykk skal ligge rundt 120/80, så det er jo ganske lavt ja. Problemet med lavt blodtrykk i forhold til høyt blodtrykk er at man kan behandle et høyt trykk, mens det lave kan man ikke gi deg tabletter for.
Ta legens råd du, og oppdater oss hva det er neste gang :)

Back
Topp