Blodtrykk

Snuppeline

Betatt av forumet
Var hos jordmora på onsdag, og  da var BT 140/90.
Jordmora mente undertrykket var litt for høyt, så nå er jeg sykmeldt og fikk beskjed om å ta det med ro.
Noen flere som er plaget med  høyt BT?

Har det samme ca som deg. fikk beskjed oma t hvis det bel høyere og fikk protein i urinen kom de til å gjøre noe

Vist undertrykket mitt øker til 100, må jeg innlegges allerede...
Men jeg håper at det går ned av seg selv. [:o]
Nå som jeg ikke skal jobbe, kommer jeg jo til å være mere i ro.[&o]

jeg har lavt blodtrykk, 105/60, undertrykket er det farligste siden det er da hjertet skal slappe av, og går det over 90 slapper det ikke av. Så ta det med ro og følg med på evt hevelser i kroppen og hodepine.

har normalt hatt 120/80, men i hele svangerskapet har det lagt på 110/60[:)]

Slapp av og ta det med ro så synker det nok litt [:)]

Regner med at det går ned av seg selv, nå som jeg ikke skal jobbe.
Har vært litt små-stressa i det siste....
Men nå skal jeg slappe av på sofaen med god samvittighet!!

eg som er litt fyldig har leie på 120-125/80-90 heile svangerskapet. var oppe i 150/95 en gang og då måtte eg inn til ekstra sjekk. du får slappe av og nyte påsken på sofaen og prøve å ikkje stresse. heller få mannen til å stresse for deg[;)][:D]

var hos legen på onsdag jeg også... BT var 155\100...
hun ville ha meg til sjekk på kk, men sikkert siden det var påske
var svaret at de uansett ikke startet noen behandling enno....
Så vi får se hva som skjer når jeg skal til legen igjen på onsdag..

Vi får satse på at det går ned av seg selv....
Jeg skal til legen igjen på tordag, men tror at det har gått ned litt nå. Har prøvd å være litt mere i ro.

ja,satse på det[:)]  
lett for å stresse litt ekstra til å begynne med når en hører at en må være litt obs..

Er jo normalt at BT blir litt høyere på slutten, men ikke bra når undertrykket blir for høyt.
Men så lenge man ikke har noen hevelser i kroppen, er det jo ikke farlig.
Nå i påska har jeg vært kjempe lat og kosa meg på sofaen, så jeg satser på undertrykke er litt lavere.

Har også vært plaga med litt for høgt bt.. da med undertrykk på rundt 90.. har fått beskjed av jm å slappe av å ikke stresse med skolen osv..
hehe, genial unskyldning til å "take it easy" altså!! Har hatt en flott påske, men nå er d eksamenslesing for alle penga (må prøve å ta d litt med ro da..,men er redd for at bt kan stige littegrann nå frem i tiden...[&:][8|])
hva er det som er så farlig med å få for høyt bt egentlig?! (sikkert kjempedumt spm, men..[8D])

har hatt litt lavt bl denne gangen, men så har jeg vært litt dårligere i formen også

Back
Topp