Blodtrykk..

Nordby89

Prøver på ett nytt familiemedlem❤️
Nettopp kommet hjem fra jordmor og hadde da blodtrykk på 150/100.. Hu ringte føden for ville jeg skulle ligge til oppservasjon.. Men de ville ikke ha meg inn[&:]

Hva ligger deres på??...

Ville ikke ta deg inn??[&:] jeg syns hvefall d var ganske høyt.. Men alle andre prøver var fine eller?
For det kan hende den steig vist du fikk en kynner eller lign..[:)]

Har fin urin[:)].. Men mye vondt i hodet og blitt veldig hoven den siste tiden, ble satt til 2+[:'(].. Blodtrykket mit pleier og ligge på 120/60

140/90 er liksom "det golden rule" når det gjelder svangerskapsforgiftning. Så det var rart!!

Vær oppmerksom på om du blir hoven, får synsforstyrrelser eller vondt på høyre side av magen.

Jaa.. Fikk beskjed av jordmor om og ringe føden med en gang jeg merka noe..

90/70..ble målt i dag=) har hele mitt liv hatt ganske lavt blodtrykk samt at jeg har en kroppstempratur som aldri er over 35,5[8D] så i forhold til dere så ser det jo ut som om jeg nesten er dau[;)] hehe

ORIGINAL: anahen

140/90 er liksom "det golden rule" når det gjelder svangerskapsforgiftning. Så det var rart!!

Vær oppmerksom på om du blir hoven, får synsforstyrrelser eller vondt på høyre side av magen.

signerer denne. få de til å følge deg opp!!!! ring en gang til. skummelt hvis det skulle utvikle seg til svangerskapsforgiftning.

Håper du får bra oppfølging! 100 i undertrykk er jo ganske høyt..
Her er trykket 110/60

Jeg er litt blank på dette feltet, men hva betyr de forskjellige tallene? Jeg hadde 120/80 i dag, det er de høyeste tallene jeg har hatt. Hva står 80 for? [:-]

Her var det 106/60 i dag.

Eg var på kontroll i går, hadde 140/100, 116 i puls og  + 1 på eggekvite, + eg hadde gått opp 4 kg på en mnd + 2 på ødem. Eg blei sendt rett på sjukehuset, fekk ul og satt til registrering av forsterlyden i ca 30 min, måtte ta en del blodprøve og ikkje minst samle urin i 24 tima, men fekk reise heim sia eg bur 5 min frå sjukehuset, so no sitte eg berre å venta på telefon om svara mine. Har og fått oppfølgingstime på sjukehuset om 1 veke.

Når undertrykket er 100 så syntes jeg de skal ta deg inn! Men hjelper ikke hva jeg syntes da[&:] Hadde nok ringt engang til jeg,spesielt om du føler du ikke ble hørt eller tatt på alvor!

Mitt blodtrykk var i går 130/70.

jeg var også oppe i 150/100 på mandag så går til jm på kontroll ofte nå. 2 ganger i uka. I går var det 145/90 så var litt bedre da. Godt det nærmer seg slutten snart[;)]

Så lenge det ikke er påvist protein i urinen og kun høyt undertrykk,  så er det ikke svangerskapsforgiftning....
Men når skal du levere inn neste urinprøve da?? det er jo den man må passe på da, å det greier jo jordmora eller legen din....

Du må ha oppfølging av jordmor eller lege din du, trenger ikke til føden når du ikke har s.forgiftning...

Skal til legen min på torsdag, også skal jeg på vekstkontroll på Ahus på fredag.. Så får bare vente og se[:)]

ORIGINAL: Nordby89

Skal til legen min på torsdag, også skal jeg på vekstkontroll på Ahus på fredag.. Så får bare vente og se[:)]

Det var bra, da blir du følgt opp da...
[;)]

Jeg hadde 125/80 i dag hos jordmor.. Hadde protiner i urinen, og har gått opp 5 kg på 2 uker... Så fikk beskjed om å ringe om jeg fikk vondt i hodet, vondt øverst i magen eller synsforstyrrelser...

105/60[:)]

Back
Topp