Blodspor fra kjeden

OverLykkelig <3

*Knøtte i magen*
Desemberglede 2015
Lissjenta vår hadde i morges blodspor i bleien, noe lyst blod. Hva kommer dette av? Er det ufarlig? Kan det komme av at eg har min første menstruasjon etter svangerskapert?

Vet det er vanlig rett etter fødsel pga hormoner hos mor, men usikker på hvordan det er ved mensen. Kanskje du kan ta en tlf til hs og høre?

Hei! Sniker fra september. Etter fødselen er barnet påvirket av mors hormoner (spesielt østrogen) Både gutter og jenter kan også få hovne brystkjertler og jenter kan få noe som kalles minimens. Begge deler er helt normalt :)

Hei! Sniker fra september. Etter fødselen er barnet påvirket av mors hormoner (spesielt østrogen) Både gutter og jenter kan også få hovne brystkjertler og jenter kan få noe som kalles minimens. Begge deler er helt normalt :)

Men dette er vel rett etter fødsel slik jeg forsto det på føden? Våre små begynner jo å bli noen mnd'er

Men dette er vel rett etter fødsel slik jeg forsto det på føden? Våre små begynner jo å bli noen mnd'er
Gutten min hadde hovne brystkjertler fra 3 uker til 3 mnd, så trenger ikke komme rett etter fødsel. Men klart, det kan jo være noe annet som en liten rift ved vask hvis hun har vært uheldig å måtte vaske der? Skjeden er jo selvrensende så skal jo helst ikke vaske så mye der, men nå kjenner jeg ikke hele historen :) det lureste er uansett å ta en tlf til legen eller helsestasjonen så får man ordentlig svar fra noen som mest sannsynlig vet hva det er :)

Gutten min hadde hovne brystkjertler fra 3 uker til 3 mnd, så trenger ikke komme rett etter fødsel. Men klart, det kan jo være noe annet som en liten rift ved vask hvis hun har vært uheldig å måtte vaske der? Skjeden er jo selvrensende så skal jo helst ikke vaske så mye der, men nå kjenner jeg ikke hele historen :) det lureste er uansett å ta en tlf til legen eller helsestasjonen så får man ordentlig svar fra noen som mest sannsynlig vet hva det er :)

Jeg bare mener de sa at denne "mensen" var de første dagene. Men trenger absolutt ikke å være noe farlig men jeg hadde ringt å hørt ja :)

Jeg bare mener de sa at denne "mensen" var de første dagene. Men trenger absolutt ikke å være noe farlig men jeg hadde ringt å hørt ja :)
Når jeg tenker meg om så kan det kanskje stemme at akkurat den blødningen kommer ganske rask etter fødsel. Mener å huske mamma fortalte en gang at hu hadde denne "mensen" da hun var fire dager gammel. Skjeden er jo så skjør så skal ikke så mye til før det evt blir en liten rift og det kan jo se verre ut enn det er :)

Jeg fikk beskjed av jordmor at det kunne se litt ut som blodspor om urinen var veldig konsentrert i begynnelsen, at det var noen krystaller i urinen som gjorde det. Men hør med helsestasjonen for å være sikker:)

Back
Topp