Lissjenta vår hadde i morges blodspor i bleien, noe lyst blod. Hva kommer dette av? Er det ufarlig? Kan det komme av at eg har min første menstruasjon etter svangerskapert?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei! Sniker fra september. Etter fødselen er barnet påvirket av mors hormoner (spesielt østrogen) Både gutter og jenter kan også få hovne brystkjertler og jenter kan få noe som kalles minimens. Begge deler er helt normalt![]()
Gutten min hadde hovne brystkjertler fra 3 uker til 3 mnd, så trenger ikke komme rett etter fødsel. Men klart, det kan jo være noe annet som en liten rift ved vask hvis hun har vært uheldig å måtte vaske der? Skjeden er jo selvrensende så skal jo helst ikke vaske så mye der, men nå kjenner jeg ikke hele historenMen dette er vel rett etter fødsel slik jeg forsto det på føden? Våre små begynner jo å bli noen mnd'er
Gutten min hadde hovne brystkjertler fra 3 uker til 3 mnd, så trenger ikke komme rett etter fødsel. Men klart, det kan jo være noe annet som en liten rift ved vask hvis hun har vært uheldig å måtte vaske der? Skjeden er jo selvrensende så skal jo helst ikke vaske så mye der, men nå kjenner jeg ikke hele historendet lureste er uansett å ta en tlf til legen eller helsestasjonen så får man ordentlig svar fra noen som mest sannsynlig vet hva det er
![]()
Når jeg tenker meg om så kan det kanskje stemme at akkurat den blødningen kommer ganske rask etter fødsel. Mener å huske mamma fortalte en gang at hu hadde denne "mensen" da hun var fire dager gammel. Skjeden er jo så skjør så skal ikke så mye til før det evt blir en liten rift og det kan jo se verre ut enn det erJeg bare mener de sa at denne "mensen" var de første dagene. Men trenger absolutt ikke å være noe farlig men jeg hadde ringt å hørt ja![]()