Blodprosent

Tusen takk for svar alle sammen! :) Jeg har forstått det som at HB på 9,0 er nokså lavt nå mot slutten så fulgte rådet til jm om å begynne på jerntilskudd idag. Tenker vel også at det er lurt om legen sjekker ferritin (jernlageret) på nytt ved neste kontroll for å se om det også har sunket.. Tenker å spørre om det :) Når det gjelder duphalacen så tok jeg det 3 ganger daglig og litt over anbefalt dose faktisk etter råd med jm, men hjalp liksom ikke.. prøvde det nokså lenge.. men er ikke helt forstoppa lenger nå, men redd for å bli det igjen av jerntilskuddet.. får kanskje prøve å starte på duphalacen igjen og se.. Prøver hvertfall å få i meg mye fiber og MASSE vann :)

Hadde 10 nå sist( sunket fra 12.8) så har begynt på jern! JM sa at om jernet var under 10, så fikk en ikke føde på storken her i bergen for det var altfor lavt... Var også svimmel og trøtt.... Magen er helt på trynet.... Selvom jeg tar de jerntabl som liksom skal være bedre mot magen.... :(

Har ikkje målt blodprosenten eg. Burde det gjerast ofte?

Her ble det gjort ved første sv.skaps kontroll i uke 8, så først igjen rundt uke 30-32 og på nytt nå 37+1. Vanlig og ta det hvertfall to ganger vi jeg tro.

Når vi bodde i Bergen tok jeg 1-2 ganger hos jm, her vi bor nå tar jeg hver gang (jm er på legekontoret). Burde måle før fødsel hvertfall!!

Du har sikkert tatt det når du tok blodprøver hos legen på første kontroll(?), vanligvis skal det vel sjekkes en gang til mot midten/slutten av svangerskapet (uten at jeg vet om alle må det).

Du har sikkert tatt det når du tok blodprøver hos legen på første kontroll(?), vanligvis skal det vel sjekkes en gang til mot midten/slutten av svangerskapet (uten at jeg vet om alle må det).

Ja, det stemmer nok. Første kontroll hadde eg hos legen. Men etter det har eg kun gått hos jordmor. Og ho har ikkje målt det. Men eg får høyre med ho på måndag, når eg skal til ny kontroll:-)

Back
Topp