jeg er gravid tidlig kansje 5 uker, jeg tok en blodprosent prøve for gøy på skolen (helseservice) denne var 14.5!! er ikke det høyt for å være gravid eller? eller har jeg missforstått?? håper noen vett litt mer en meg ?
takk på forhånd 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Aha ja tror det er innenfor normalen om man ikke er gravid . Vet noen om høy blodprosent kan ha sammenheng med tung pust. Sliter med å puste fortiden føler på en måte at jeg ikke får nok oksygen!Har ikke peiling på om det er høyt ut i fra at du er gravid, men selv er min ca 13 (blodgiver, derav vet jeg det).
Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
Aha da vett jeg detGjør nok ikke noe at den er så høy når du nettopp har blitt gravid. Den kommer mest sannsynlig til å falle i løpet av graviditeten, og da er det bare bra å ha litt å gå på![]()
Aha ja jeg tok den en gang etter jeg besvimte på butikken når jeg gikk gravid med guttungen var den 10.1 da mente han det var greit siden jeg var gravid .11 er litt litt lavt når man ikke er gravid, så du skal bare vere glad den er høyere nåJeg låg på 11,4 i uke 12, og etter det bare raste den. Måtte i gang å ta jern for å få den litt opp før fødselen, for da mister man jo en del blod etterpå.
Ja det stemmer ; ) men det merktes godt at den var lav fordom, var så svimmel at jeg ikke gikk bent engangJa, det er den, for den man kan vist ha lavere når man er gravid enn vanligvis![]()
Klager ikke bare leste en plass at man burde ikke ha over 14 ellerno når man var gravid fordi da skulle den synke ikke stige visstnok men det var kanskje når man var litt vell lengre på vei en jeg er ; )Bare vær glad til. Jeg hadde 7.8 en stund, og det var IKKE kult :O Nå har jeg lavt i utgangspunktet da, og jern funker ikke :S
Er det ikke jern man tar når man har lav blod prosent da ?Jeg har aldri hatt blodprosent under 14, hverken i svangerskap eller rett etter fødsel (og jeg mistet en del blod under ks med eldste, men allikevel)... Helt normalt, har bare fått beskjed om å IKKE ta jern (ofte tror legene at man gjør det, når man har høy bp i slike situasjoner...). Så lenge det er naturlig høyt, er det bare bra.