Blodpropp, Fragmin

FrkCamilla88

FrkCamilla
Hei.
Jeg hadde blodpropp i lunga for ca 2 år siden, og gikk på marevan (blodfortynnende) en periode frem til jeg hadde hatt en hjerteoperasjon (legene fant nemlig en medfødt hjertefeil da jeg hadde blodpropp).
Jeg ble operert og har etter det vært helt frisk.

Når jeg kom på ul på sykehuset, ble de veldig overrasket over at legen ikke hadde satt meg på fragmin (blodfortynnende på sprøyte som ikke skader foster) Jeg er nå satt på fragmin, og tok min første sprøyte i går. Jeg er ikke noe glad i sprøyter, og har ikke turt å google noe ifht bivirkninger/påvirkning på foster osv. Legen sa at det ikke var farlig for fosteret. Hadde det vært noen farer, hadde hun jo informert om det- håper jeg.

Er det noen som har noen erfaringer med dette?
En av mine største bekymring er ifht blødning under fødsel.. Sykehuset skal jo gi meg "motgift", men hva hvis fødselen går fort, og jeg blør mye... :/ Jeg er gravid for første gang, så vet ikke hva jeg kan forvente ;)

Håper det er noen med lik erfaring der ute :)

Jeg går på fragminsprøyter siden jeg har apc resistens har ingen bivirkninger grunnen til at jeg ta sprøytene er jo det beste for meg å den lille så ho får nok blod gjennom morkaka :) siden man har tjukt blod så blir dt normalt når man går på sprøytene :) ble fulgt opp ekstra men nu tar jeg bare de vanlige er uke 37+6 idag :) skal ikke være noen bivirkninger på baby ;) har du fått vite at du blir ekstra fulgt opp? :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Gikk på klexane (blodfortynnende det også) i begge mine svangerskap. Gikk kjempefint. Tar også sprøyte om jeg flyr :)

Har ikke hatt noenting å utsette på det hvertfall. Blødde ikke særlig mye heller. Fikk ikke epidural da med nr to siden jeg hadde tatt sprøyta den dagen jeg føda.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp