Blodprøver

Blodbanken i Kristiansand ber om nye screeningprøver (blodtyper samt evt antistoffer) dersom prøvene er tatt før uke 12. de andre prøvene har ikke noe å si. Mulig de er mer «liberale» andre plasser. I veileder dor svangerskapsomsorgen står fortsatt blodprøver mellom uke 12 og 16.

Tok alle blodprøvene hos jordmord 7+6 (er kun hos jordmord, fastlege er langtids sykemeldt) og har ikke fått beskjed om at jeg må komme tilbake å ta nye. Er 10+6 idag. Neste time som er satt opp er ikke før uke 24 heller. Men jeg var såklart hjertelig velkommen til å sette opp time i mellomtiden om det ble for lenge å vente :D

Jeg tok også blodprøver på første svangerskapskontroll når jeg var 9+6. Har ikke fått beskjed om å ta nye senere. Og har ikke neste time før i uke 24. I første svangerskap tok jeg også alle blodprøvene rundt uke 10, og tok ikke noen flere etter det.

Jeg tok blodprøver da jeg var rundt 8 uker, men må komme tilbake og ta noen flere i uke 12, for var visst noen som helst skulle tas da :P
Jordmor trodde kanskje det holdt å ta de i uke 8-9, men ikke i følge legen.
Så.. det er nok forskjellig :) Det er ikke sikkert resultatet utgjør noen stor forskjell.

Er det ikke mellom uke 6 og 12 de skal tas?

Back
Topp