Blodprøver

Junimor

Elsker forumet
♡Junigull 2016♡
Snøfnuggene 2018
Mange glass med blod tar de på 12 ukers? Gruer meg [emoji85] sist tok jeg til jm å da fikk jeg ligge , men ingen mulighet til d hos legen :/

Var idag og tok prøver (10+0), da tok hun to "store" glass og to litt mindre glass :p om det er vanlig vet jeg ikke, men det skulle taes sånne førstegangsprøver + hiv + stoffskifteprøver :)

Var idag og tok prøver (10+0), da tok hun to "store" glass og to litt mindre glass :p om det er vanlig vet jeg ikke, men det skulle taes sånne førstegangsprøver + hiv + stoffskifteprøver :)

Takk for svar :) men da mangler du vel fortsatt en prøve ? Er d ikke en som absolutt ikke kan taes før 12 uker ?

De tappa 7 små rør av meg her.
Det var sjekk av blodsukker, HIV, gonore, Klamydia, om jeg var bærer av cystic fibrose, blodtypesjekk, bloodcount (husker ikke norske ordeti farten) og antistoffsjekk hvertfall.

Var ikke vits å ta blodprøve før 12+0, for legekontoret får de bare i retur sa fastlegen min.

Mange glass med blod tar de på 12 ukers? Gruer meg [emoji85] sist tok jeg til jm å da fikk jeg ligge , men ingen mulighet til d hos legen :/
6 glass tappa de her før de brått innsåg at jeg var 1 dag ifra 12 ukers grensa.
Dvs at prøvene ikke blir sendt inn alikevell :angry5
Ny runde med 6 nye glass neste uke.

Lege stolen kan legges ned i liggestilling. Spørr om det. Lykke til

Her var det også bare to glass :) Tatt de i dag :)

Jeg har aldri måttet vente til 12 uker med de to andre. Skal ikke til legen før i neste uke på første kontroll. Men jeg vet ikke om de har endret retningslinjer. De sjekker for hiv, om du har antistoffer mot rubella, jernlager, blodprosent, blodtype osv

Det kommer nok an på hvor i landet man bor og hvilke retningslinjer sykehuset/blodbanken har. Det er blodtyping som ikke skal tas før uke 12, ihvertfall i Stavanger [emoji4] dette ble nylig endret

Back
Topp