Blodprøver?

Villrosa

Elsker forumet
Septembergull'17
Januarlykke 2019
Disse blodprøvene vi skal ta i anledning første svangerskapskontroll hos legen: Når bør man ta dem? Legen min sa jeg skulle få time når jeg var 12uker, og ta blodprøvene en uke før. Men isteden har jeg fått time når jeg er 14uker. Er ikke det litt sent? Har det noe å si?

Ifølge min lege så kunne jeg bare stikke innom å ta blodprøvene. Skulle bare si ifra i ekspedisjonen så ordna de resten. Trengte ikke lege time. Men hva med å gå innom Jm snart så kan hun ordne "blodprøve" time for deg [emoji16] Husk urin prøve å ta med [emoji16]

Forresten hun sa til meg at blodprøvene bør helst tas mellom uke 10 og 12 så uke 11 var ypperlig sa hun [emoji1]

Når jeg bestilte legetime, så sa hun at hun ville ha meg inn mellom uke 8-12 for det var da dem ville ta blodprøver, så jeg skal inn når jeg er i uke 10.

Jeg hadde første legetime igår(7+3) å da ble legen litt forvirra over hvorfor jeg hadde fått time så tidlig osv. De hadde visst fått nye regler, å jeg får ikke tatt blodprøve før jeg er mellom 12 og 16 uker....

Hva er det egentlig de ser etter på disse blodprøvene? Jeg tok blodprøver i uke 5 når jeg var hos legen, men tror det bare var det vanlige med vitaminer og mineraler han ville sjekke.

Jeg hadde første legetime igår(7+3) å da ble legen litt forvirra over hvorfor jeg hadde fått time så tidlig osv. De hadde visst fått nye regler, å jeg får ikke tatt blodprøve før jeg er mellom 12 og 16 uker....

Det har jeg også fått beskjed om, mange tråder om det samme innpå her. :) Man kan uansett ikke ta prøvene for sent.

Hva er det egentlig de ser etter på disse blodprøvene? Jeg tok blodprøver i uke 5 når jeg var hos legen, men tror det bare var det vanlige med vitaminer og mineraler han ville sjekke.

De sjekker en del forskjellig, blant annet blodtype, antistoff rubella og en rekke sykdommer, mener jeg å huske. Det er vel antistoff-prøven som etter nye regler bør/må tas etter 12 fullgåtte uker.

Disse blodprøvene vi skal ta i anledning første svangerskapskontroll hos legen: Når bør man ta dem? Legen min sa jeg skulle få time når jeg var 12uker, og ta blodprøvene en uke før. Men isteden har jeg fått time når jeg er 14uker. Er ikke det litt sent? Har det noe å si?

Jeg har ikke noe time til lege/jordmor når jeg er 12 uker og skal ta blodprøve. Møter bare opp på helsesenteret, snakket med personalet i skranken, så får du ta blodprøve når de har tid. Pleier ikke være lang ventetid her iallfall :-)

Fikk ny legetime 11+4, tror det skulle tas tester da!

Back
Topp