Blodprøver?

Stima82

Forelsket i forumet
Noen som har tatt blodprøvene enda? Var hos jordmor i går, og hun ba meg dra innom legen og ta blodprøver, gjerne i dag. Men da jeg ringte legen i går så sa de at de ikke tar blodprøvene før etter uke 12 fordi blodet ikke har alle antistoffene de skal ha før etter uke 12. Syns jeg så noen her inne har tatt de blodprøvene allerede, og hørt andre ta det før uke 12 før, derfor jeg lurer.. :)

Tok I uke 8 forrige svangerskap..

Jeg tok blodprøve da jeg var hos legen (uke7)
skal ta nye blodprøver i uke28 og 36...

Jeg tok blodprøver nå, 9+3.

Heihei :smile Har heller ikke fått tatt blodprøve.. er selv 9+5 og legen har bare tatt meg på ordet at jeg er gravid..
skal dit på tirsdag og da skal jeg kreve å få tatt det.. syns det er lenge å gå til uke 12 før første sjekk ... :think005

Av ren nysgjerrighet...hvorfor føler dere at det haster å ta blodprøvene?
Har ikke vært og tatt blodprøver enda i dette svangerskapet ettersom rutinene hos legen min er å ta de rundt uke 12. Selv er jeg rhesus negativ og det vil si at jeg må ta oppfølgingsblodprøver i uke 32 og 36 men det er leeenge til :)

Så rart det er forskjellig fra sted til sted.. Det haster ikke å ta de for meg altså, er ikke det! Var bare litt nyskjerrig på om de tok det tidligere noen steder og ikke andre. Fikk beskjed av jordmor å levere urinprøve til legen i dag fordi på den hun testa i går var det +3 protein samt en del bakterier så det kunne tyde på uvi, og når jeg likevel skulle innom legen med det i dag tenkte jeg det hadde vært kjekt å ta blodprøvene i samme slengen så slipper jeg å dra dit enda en gang om to uker. Thats why ;)

Jeg har en mistanke om at det er økonomi inne i bildet...de tenker vel at de vil vente til man er over den største faren for abort sånn at ikke blodprøvene blir gjort forgjeves...
Legesekretæren hørtes i alle fall helt utrolig usikker ut når hun skulle fortelle meg at det ikke var noen vits å ta blodprøvene før uke 12 (jeg hadde ikke engang spurt om å få komme før), og i forrige svangerskap tok jeg dem jo i uke 10 hos en annen lege uten at det var noe problem :)

Jeg tok de i uke 8, siden jeg likevell skulle ta blodprøver for noe annet. Skal tilbake å ta antistoffblodprøve i uke 12.

Jeg tok de i uke 8, siden jeg likevell skulle ta blodprøver for noe annet. Skal tilbake å ta antistoffblodprøve i uke 12.
Jeg tar vel når jeg skal inn på første kontroll i uke 12 antar jeg :-)

Skulle jo ikke qoute da, men men ;-)

Min lege sa det hadde kommet nye regler der de ikke skulle ta første svangerskapskontroll før etter uke 12 :) Kan godt hende det har noe med økonomi og at det er mange som mister før uke 12 å gjøre.

Jeg tok dem idag, 11+5, fordi jeg ble rådet til det av gynekolog og jordmor å gjøre det før uke 12..

Jeg skal ta på mandag, da er jeg 8+5. Var hos legen i dag og fikk inntrykk av at han måtte ha svar på blodprøvene for å søke om sykehusplass, eller at dettte måtte legges ved i søknaden.... Så hvis jeg tok de på mandag morgen (legen har ikke lab.) kunne han sende søknad ila neste uke.. hmmmm..

Back
Topp