Blodprøver svar

Jeg har ikke fått svar på de blodprøvene i noen av mine svangerskap.

De tester vel for hiv, jernlagre etc og så lenge alt er fint og man ikke er resus negativ mens far er positiv, eller omvendt, så er det kanskje ikke så nøye med de resultatene?

Jordmor sa iallfall til meg at det eneste viktige fra de blodprøvene som måtte overføres til helsekortet var min og pappans blodtype.
Pappans blodtype??? Aldrig hört talas om det.

Blodpröve svaren skall alltid ligga med helsekortet og de skall med på föden

Jeg hadde ikke de svarene sammen med helsekortet i forrige svangerskap, det ble heller ikke spurt etter de på føden. Har ikke fått de denne gangen heller.

Jeg hadde ikke de svarene sammen med helsekortet i forrige svangerskap, det ble heller ikke spurt etter de på føden. Har ikke fått de denne gangen heller.
Jordmor sa att de e bra de svaren er med helsekortet pga sykehuset vill ej finna hela min legejournal som legen har.

Jeg har også fått beskjed fra legen at de skal være med helsekortet. Farens blodtype trenger de ikke vite heller.

Jeg har også fått beskjed fra legen at de skal være med helsekortet. Farens blodtype trenger de ikke vite heller.
Gott å höra att andra har fått den samma Info. Litt konstigt för detta er mitt tredje svangerskap og eh har fått höra det hver gang . Men så er eg att andra ikkje får den info.

Eg fekk sms om at alt var fint, og så fekk eg ark med blodtype og sånt i posten med beskjed om å oppbevare det saman med helsekortet heile tida.

Jordmor sa att de e bra de svaren er med helsekortet pga sykehuset vill ej finna hela min legejournal som legen har.
Tydelig at det er en annen praksis her i byen, siden jeg ikke har behøvd de papirene i noen av svangerskapene mine.

Hvis mor er rhesus negativ og far rhesus positiv, trenger man litt ekstra oppfølging.

Dette er tilfelle for oss og jeg tar noen blodprøver under svangerskapet i fall det skulle være dannet antistoffer. Det er veldig lite sannsynlig at det skjer siden jeg fikk anti D Immunglobulin etter sist fødsel.

Legen min ba meg bestille time tre uker etter jeg tok blodprøvene, som skulle tas noen uker etter jeg var på første legekontroll. Greit med slik oppfølging, men det er ikke alltid fastlegen min gjør slikt.

fikk bare en melding om at prøvene var fine jeg, men er vandt fra andre ting at jeg ikke får svar om alt er bra ;)

Jeg spurte etter svaret på blodprøvene da jeg var hos legen, da var alt fint og jeg hadde fått beskjed om noe var galt.

Back
Topp