Blodprøver på små barn

ORIGINAL: HanneHM

Emla gjør jo at de trekker seg sammen, varme utvider dem igjen. [;)]

Skulle vært normal praksis da ja! :)

ORIGINAL: BlesItBe

ORIGINAL: *MammaArianna*

de roter hver gang på minien her....![&:] forferdelig å se på og ikke minst høre på! hyyyler og vræler! men tror ikke det er veldig vondt, bare grusomt ekkelt for dem!

Jeg synes faktisk det er vondt når de roter i årene mine[:(] Så det kan jo hende barna synes det er vondt også :S

ja, det er jo ikke akkurat behagelig heller, nei.. synes ikke det er direkte vondt, men grusomt ekkelt! og det kan hende barna synes det er vondt ja! og ikke minst skremmende med den nåla inni armen!

Helt sykt at de kan holde på sånn!! Fikk ikke akkurat superbehandling sist både jeg og guttungen skulle ta blodprøve heller:

Først var det min tur, og jeg ga beskjed om at jeg var utrolig nervøs, og joda, hun skulle være så forsiktig att... Stakk fem ganger før hun traff!![:@]

Så var det mini sin tur! Han var 1 år gammel, men hun insisterte på å ta prøven i hælen... Hun stakk minst to ganger i hver hæl, men fikk ikke ut særlig mye.. Så stakk hun han i fingeren.. skulle ha mange milliliter, så det tok jo selvfølgelig lang tid å klemme ut dråpe etter dråpe! Heldigvis var guttungen tålmodig, og når hun hadde brukt nesten 15 minutter og var NESTEN ferdig, så sølte hun ut igjen hele glasset og måtte begynne på nytt igjen!!![:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Da Aurora skaulle sette veneflon en gang stakk de 5 ganger+rota rundt i armen og oppå håndbaken (holdt på i 1 time) før de kalte opp en annen lege som da selvfølgelig traff på første forsøk...etterpå sa sykepleieren at den legen var den beste de hadde til å stikke på usynlige blodårer... En annen gang på sammme sykehus sa jeg fra at hu har en sving på blodåra så den er vanskelig å treffe og at det lønte seg å stikke på høyre hånd...men legen klarte selvfølgelig ikke å høre, måtte prøve..endte med at hun fikk blodsprut over hele seg... Noen leger vet best og klarer ikke innrømme at dette fikser jeg ikke..blir forbanna på sånne!!!

stakkars liten, har opplevd det på meg selv. Og det er inni granskauen vondt[:o] 

Jeg synes det er litt rart at de stikker i armen til så små barn, jeg.

Vi tok også blodprøve på Ullevål pga allergiutredning nylig. Da var de to sykepleierne tydelig stressa på å stikke i armen til jenta mi. De nølte og diskuterte og trakk seg unna, så jeg syntes det begynte å bli skikkelig ekkelt. Heldigvis kom det ei som var mer erfaren etter hvert og sa de skulle stikke i fingeren i stedet. Det var ikke noe problem. Blodet fosset fra fingeren og jenta mi satt rolig og kikket interessert på.

Nå er jo hun bare 10 måneder, da, men man skulle jo tro at når de først bommer på litt eldre barn, så kan dette være et alternativ. De fikk jo riktige resultater på prøven, så det skulle vel ikke være helt umulig.

Back
Topp