Blodprøven i uke 12

bolleiovnenforførstegang

Andre møte med forumet
Har et spm om den blodprøven man tar i uke 12 (på svangerskapskontroll). Hva sjekker de egentlig for der? Er det noe de sjekker for som gjelder om svangerskapet går bra? Slik at hvis man vil vente til uke 12 med å fortelle nyheten til folk bør man vente på svar på denne blodprøven først?

Man sjekkes for alt som står på helsekortet, rh-, hep, toxo og sikkert mer. Jeg blir også sjekket for jernnivå av min lege. Hep og Hiv skal du egentlig samtykke for ifølge legen min.

Man sjekkes for alt som står på helsekortet, rh-, hep, toxo og sikkert mer. Jeg blir også sjekket for jernnivå av min lege. Hep og Hiv skal du egentlig samtykke for ifølge legen min.

Ja men vil absolutt anbefale å ta full test altså. Snakket med jm om dette en gang tidligere og man blir behandlet som smittepasient dersom ikke blodprøvene sier klart negativt resultat på alt av smittsomme sykdommer

Ja men vil absolutt anbefale å ta full test altså. Snakket med jm om dette en gang tidligere og man blir behandlet som smittepasient dersom ikke blodprøvene sier klart negativt resultat på alt av smittsomme sykdommer
Er testet for alt jeg altså :) Men fikk valget. Gir blod, så har jo egentlig ikke et valg sånn sett ;)

Back
Topp