Blodprøve

Fjj91

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Påskekyllingene 2020
Hvor lang tid tok det før dere fikk svar på blodprøvene? :shy:
Og hadde dere noen mangler? Er redd for at jeg får litt dårlige resultater.. Har ammet i 1,5 år (sluttet for et halvt år siden) og kastet opp i store deler av dette svangerskapet.
Føler ikke akkurat vitaliteten er på topp :wacky:
 
Fikk svar to dager etterpå. Jeg hadde meget dårlig lager av jern. Det var nede i 5 som er vesentlig under referanseverdiene.
 
Jeg ringte en uke senere og fikk bare vite at alt så greit ut. Av standard blodprøvene så fikk ikke jeg svar på jernnivået o.l. Kun blodtype, at vaksiner var tatt og at blodprosent var ok. Hørte ikke noe mer enn det dessverre.
Jeg har pleid å være blodgiver, og når dette var alt ved sjekken følte jeg at det var unødvendig å ta blodprøvene.
 
Last edited:
Fikk svar om at jeg var lav på jern etter tre dager pr sms. Resten av prøvesvarene kom i posten i dag, én uke etter :)
 
Aldri fått svar. Så håper at det betyr at alt er greit. Har spydd i 2,5 måneder selv, så var også litt urolig. Men ikke noe svar er vel godt svar (og ikke slurv, håper jeg....)
 
Legen sa i timen like etter prøvetaking at blodprosenten var fin. Ellers har jeg ikke fått svar, og regner med at alt er greit :) Tenker at blodprøvene ikke tas for at det er interessant for oss å vite resultatene, mer at helsevesenet trenger det for å kunne avdekke eventuelle problemer og gi riktig helsehjelp.
 
De sier ifra fort dersom det er noe. Hvis ikke kan det ta en uke eller to før du får brev om det :)
 
Måtte hente blodprøvene som er på det arket du skal ta med.til føden. Der står det om blodtype, hiv, hepatitt osv.

Ellers fikk jeg høre at jern var gått litt opp siden sist da jeg var innom legen ifb. Sykemelding. Hørte ikkeno om urinprøven så antar den var fin.
 
Fikk melding dagen etterpå Hadde litt lavt jern, så fikk en plan over når eg skal begynne på tilskudd (og hvor mye).
 
Fikk mld fra legen innen en uke om at alt var bra, gode verdier :) Kommuniserer med legen min via pasientsky, syns det er veldig greit å få tilbakemld uansett jeg :)
 
Åå..o_O Sist graviditet fikk jeg en konvolutt med en bunke papirer på blodtype, og en masse tall/målinger. Syns det var litt interessant å se gjennom. Pluss at jeg måtte ta de med på neste kontroll hos jordmor.
Får høre neste gang :)
 
Åå..o_O Sist graviditet fikk jeg en konvolutt med en bunke papirer på blodtype, og en masse tall/målinger. Syns det var litt interessant å se gjennom. Pluss at jeg måtte ta de med på neste kontroll hos jordmor.
Får høre neste gang :)

Jeg fikk ett ark med endel av svarene. Står at det skal taes med på føden.
 
Ja, jeg husker jeg la de sammen med helsekortet sånn at de var med hele tiden. Men kanskje alt er elektronisk nå
Jeg har fått mine på papir med beskjed om å legge det med kortet. Så ingen fremgang der...
 
Mine ble sendt til jordmor. Mottok en SMS om at blodprøvene var fine. Var der i dag og hun gikk gjennom dem
 
Back
Topp