Blodprøve svar

Mamma til 2 nydelige gutta

Flørter med forumet
Fikk tilbake blodprøve svar fra legen etter svangerskaps kontrollen. Fikk positiv på rubella (røde hunder). Trudde den varte lenger om en er vaksinert tidligere. Må være forsiktig resten av svangerskapet. Andre som har positiv på den?

Ikke fått svar ennå. Hvilke forehåndsregler må du ta?

Unngå å bli smitta. Må være forsiktig. Veldigt også når vi er mye på sykehus med elstemann der kan det vær noe. Får vaksine rett etter fødsel. Blir jeg smittet får fosteret store skader av det.

Fikk også positiv for den, men står videre at det ikke var unormalt - har i alle fall ikke fått noen videre beskjed om det

Da betyr det at du ikke er vaksinert som liten da?!

Jeg ble iallfall bare spurt om jeg fulgte vanlig vaksinasjonsprogram som liten. Født i 1981 og ds var røde hunder en del av vaksinasjinsprogrammet. Aner ikke når denne ble tatt bort fra programmet, men jeg er iallfall immun. Røde hunder er ufarlig, men farlig for fosteret.

Mener jeg har blitt vaksinert som liten?

Min står det også positiv på, har gjort det i alle svangerskap jeg har hatt og ingen har sagt noe på det

Men kanskje 'positiv' menes at du har antistoffer mot røde hunder? Sånn var det når jeg ble testa mot diverse når jeg ga melk til morsmelkbanken iallfall..

Rart hvis ikke legen reagerer hvis du ikke har antistoffer. Er allmennkjebt at røde hunder kan skade foster til uvaksinerte kvinner. De som er født etter 1977 er vaksinert ved 15 mnd alder dersom de har fulgt ordinært vaksinasjonsprogram :)

http://nhi.no/graviditetsoraklet/sv...rode-hunder-i-svangerskapet-16409.html?page=2

Men kanskje 'positiv' menes at du har antistoffer mot røde hunder? Sånn var det når jeg ble testa mot diverse når jeg ga melk til morsmelkbanken iallfall..

Rart hvis ikke legen reagerer hvis du ikke har antistoffer. Er allmennkjebt at røde hunder kan skade foster til uvaksinerte kvinner. De som er født etter 1977 er vaksinert ved 15 mnd alder dersom de har fulgt ordinært vaksinasjonsprogram :)

http://nhi.no/graviditetsoraklet/sv...rode-hunder-i-svangerskapet-16409.html?page=2
Stemmer det du skriver :) blodprøven på rubella skal være positiv.

Når jeg tenker meg om, måtte jeg jo teste for det i forbindelse med IVF, så den skal være ok. Ble tatt ny på svangerskapskontrollen forrige uke, men regner med at den fortsatt er ok nå seks måneder etterpå :)

14a5808190531504aa3bd9fcc91e3cef
Det betyr at du har fått vaksina og fortsatt har antistoffer, og anses som immun.

Back
Topp